​Konsertkväll i Ställdalen med Kapell Malén

​Konsertkväll i Ställdalen med Kapell Malén

Fredag 7 augusti från kl 17:00 välkomnar Ställdalens Byalag och ABF till en konsertkväll med servering i Folkets Trädgård Ställdalen med Kapell Malén (Lindesberg) som bjuder på "Folkmusik från Bergslagen med Kapellets egen krydda".

Kapell Malén - Camilla Malén Friman (cello), Anna Johansson (fiol) och Klas Friman (gitarr) - är trion från Lindesberg som skapar sitt eget musikaliska universum. Folkmusiken finns där som en självklar ingrediens men blandas i ett virrvarr av musikaliska infall och influenser.

Folkets Trädgård arrangeras av Ställdalens Byalag och är en temporär mötesplats i centrala Ställdalen för föreningens medlemmar och andra intresserade, där hållbar odling och kreativa idéer för Ställdalens framtid kan utvecklas.

Till konsertkvällen är det begränsat antal platser - därför behöver deltagande anmälas per mejl till byalaget.stalldalen@hotmail.com eller sms 0732-603042. Förbeställ en matig smörgås med läsk/lättöl, kaffe & kaka för 100 kr och stöd därmed både Kopparberg Konditori och Ställdalens Byalag. Välj mellan: 1) Leverpastej; 2) Salami & Brie; 3) Vegetarisk.

Kapell Malén