Kulturskolan Garnalia i Lindesberg söker musiklärare

Kulturskolan Garnalia i Lindesberg söker musiklärare

Kulturskolan Garnalia - Lindesbergs kommunala kulturskola - söker en musiklärare till Brotorpsskolan för undervisning i åk 1-2. Brotorpsskolan är belägen i centrala Lindesberg och är en F-6 skola med ungefär 450 elever. Brotorpsskolan har nyligen renoverats och musikundervisningen bedrivs i ändmålsensliga lokaler i en stor och välutrustad musiksal med tillhörande grupprum.

Kulturskolan Garnalia bedriver en bred verksamhet och samverkar med kommunens grundskolor och gymnasieskola i att ge kommunens barn och ungdomar ett rikt kulturutbud. Kulturskolan har verksamheter inom dans, teater, bild och musik och bedriver all musikundervisning vid Lindesbergs kommuns kommunala grundskolor.

Kulturskolan Garnalia söker en musiklärare till Brotorpsskolan F-6 med undervisning i skolår 1-2. Klassundervisningen motsvarar ca 20% tjänst och resterande del av tjänsten kombineras med undervisning i kulturskolans frivilliga verksamhet. På Brotorpsskolan finns ytterligare två musiklärare som arbetar i årskurserna 3-6. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen på ett individanpassat, stimulerande och strukturerat sätt. Du kommer ingå i arbetslag tillsammans med kulturskolans övriga lärare.

Kvalifikationer: Lärarexamen/lärarlegitimation i musik. Du är en god ledare i klassrummet, är tydlig och ansvarstagande och sätter eleven i centrum. Du har en positiv elevsyn samt god förmåga att utveckla och planera undervisningen i samarbete med dina kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningen avser 50% tjänst. Tidsbegränsad anställning läsåret 2022/2023. Tillträde 2022-08-09 eller enligt överenskommelse. Ansök senast 2022-07-03 via denna länk >>