Kurser i släktforskning hösten 2023 hålls i nya lokaler

Kurser i släktforskning hösten 2023 hålls i nya lokaler

Linde Bergslags Släktforskarförening bjuder in till kurser i släktforskning hösten 2023 - dels en nybörjarkurs dag- och kvällstid, dels en fortsättningskurs kvällstid - med beräknad kursstart vecka 40 (2-8 oktober) i nya lokaler. Föreningen kommer att vara på Lindesbergs Stadsbibliotek (i källaren) med sina kurser och övriga verksamheter sedan man fått lämna de gamla lokalerna i Sandströms.

Kurser i släktforskning hösten 2023:

Nybörjarkurs
dagtid och kvällstid (7 tillfällen): "Vi går igenom grunderna i släktforskning, hur kyrkböckerna är upplagda samt hur vi dokumenterar vår forskning. I kursavgiften ingår ett ”Allt i ett abonnemang” från Arkiv Digital på 13 veckor. Kursavgift: 1.000 kr

Fortsättningskurs
kvällstid (6 tillfällen): "Vii fördjupar oss i kyrkböckerna samt går igenom domböcker, bouppteckningar, soldatforskning och emigrantforskning. Kursavgift: 600 kr

För mer information och anmälan - se hemsidan www.lindeforskare.se och anmäl er via mail till styrelsen@lindeforskare.se eller någon i styrelsen, se hemsidan.

...