Kyrkbergets Vänner vill ordna aktiviteter på Kyrkberget i Lindesberg

Kyrkbergets Vänner vill ordna aktiviteter på Kyrkberget i Lindesberg

Nybildade föreningen Kyrkbergets Vänner vill ordna aktiviteter för alla åldrar på Kyrkberget i Lindesberg, renovera Kägelbanan så att det ska gå att spela käglor där igen och mycket annat. Föreningen håller sitt första årsmöte på tisdag (9 januari) kl 18:30 då bland annat Göran Karlsson, tidigare redaktör på Bergslagsposten, kommer att visa bilder från Kyrkberget.

Föreningen Kyrkbergets Vänner vill gärna att fler aktiviteter anordnas på Kyrkberget under året. Och föreningen vill gärna samarbeta med föreningar som har intresse av att ordna aktiviteter på Kyrkberget. Det skriver föreningen Kyrkbergets Vänner i sitt förslag till verksamhetsplan för 2018 som kommer att fastställas på nybildade föreningens årsmöte som hålls i Studiefrämjandets lokal på Kullgatan, ingång in på gården (Hillstreet).

"De som vill bli medlemmar får gärna betala med kontanter eller swisha. Vi har inte hunnit öppna något bankkonto ännu. 100 kr kostar det att bli medlem för hela 2018", meddelar Agneta Nilsdotter.

Föreningen Kyrkbergets Vänner: Förslag till verksamhetsplan för 2018

• Årsmöte i januari
  • Kyrkbergets dag i april/maj. En aktivitetsdag i naturen, kulturen och idrottens tecken, där vi samarbetar med olika föreningar, företag och sponsorer. Vi riktar oss till en bred målgrupp, för alla åldrar.
  • Julmys på Kyrkberget i december. En aktivitetsdag i naturen, kulturen och idrottens tecken, där vi samarbetar med olika föreningar, företag och sponsorer. Vi riktar oss till en bred målgrupp, för alla åldrar.
  • Vi för en dialog med kommunens representanter om utvecklingen på Kyrkberget, där vi månar om hänsyn till naturen och kultur.
  • Vi arbetar aktivt med att lyfta och föra fram Kägelbanans naturliga plats på Kyrkberget. Vi verkar för att bilda en opinion för kägelbanans bevarande på Kyrkberget.
  • Vi ser positivt på att fler aktiviteter anordnas på Kyrkberget under året i vår anda.
  • Vi samarbetar med föreningar som har intresse av att ordna aktiviteter på Kyrkberget.
  • Kyrkbergets Vänner är en religiöst och partipolitisk obunden förening.