Alexander Creutz håller föreläsning i Lindesberg om konstscenen i Örebro.

Lindesbergs Konstförening bjuder in till föreläsning om konsten i Örebro

Tisdag 28 november kl 18:30 bjuder Lindesbergs Konstförening in till "Konsten finns i Örebro" - en föreläsning på Lindesbergs Stadsbibliotek med Alexander Creutz som berättar om konstscenen i Örebro.

Alexander Creutz är konstnär och biträdande rektor på Konstskolan i Örebro. Han har varit curator i NoraArt och utställare på OpenArt. Han driver även ateljéföreningen Bunkern och sitter i styrelsen för Sveriges Konstföreningar Örebro.

Föreläsningen är öppen för alla intresserade - alltså inte bara medlemmar i Lindesbergs Konstförening som arrangerar föreläsningen i samarbete med Lindesbergs Kulturförvaltning. Inget inträde.

"Eventuellt samlas vi till eftersnack på Brasseriet All Inn, i korsningen Kungsgatan/Smedjegatan", skriver Lindesbergs Konstförening i inbjudan.

Årets konstlotteri

Under vecka 46, från och med kvällen tisdag 14 november ställer Lindesbergs Konstförening ut vinsterna i årets medlemslotteri i före detta färgaffärens skyltfönster, i korsningen Kungsgatan/Bytesgatan. När dragningen i lotteriet är klar meddelas resultatet, såväl direkt till vinnarna som med anslag i anslutningen till utställningen.

Ingen eldskulpturtävling i år

"Tyvärr måste vi i år ställa in vår traditionella och populära Eldskulpturtävling", meddelar Lindesbergs Konstförening. Anledningen är att det är svårt att få tag på den nödvändiga ingrediensen - halm. Konstföreningen hoppas kunna återkomma nästa år.

Nästa konstutställning

Med vernissage lördag 2 december visas verk av Linda Jurmu på Konstföreningens nästa utställning i Galleri Konstrummet på Lindesbergs Stadshotell.