​Lindesbergs Konstförening: Sommarens och höstens program

​Lindesbergs Konstförening: Sommarens och höstens program

”Skyltfönsterprojektet fortsätter i Lindesberg och vi kommer att presentera ny konst till hösten”, meddelar Lindesbergs Konstförening i sitt senaste medlemsbrev med sommarens och höstens program som bland annat bjuder på finissage i Nora, vernissager i Lindesberg och utflykt till Avesta Art.

Måndag 1 juli: OPEN ART i Örebro: Vi blir inte tillräckligt många för att ha en egen visning. Därför tänker vi anmäla oss individuellt till den öppna visningen nu på måndag den 1 juli kl 16 För samåkning träffas vi på Rådhustorget i Lindeberg kl 15:00. Hör gärna av er till Rainer via rainer@hickisch.se eller 070 - 738 86 38

Söndag 4 augusti kl 15 – 17: Finissage på utställningen ÄGA RUM i Bryggeriet i Nora där vi kan träffa konstnärer innan utställningen tas ned.

Lördag 24 augusti kl 12: Vernissage i Konstrummet på biblioteket där Magdalena Eriksson läser egna texter till öppningen av måleriutställningen

Söndag 1 september: Utflykt till AVESTA ART där vi får en privat visning. Samåkning från Lindesberg. Anmäl intresse till Rainer via rainer@hickisch.se eller 070 738 86 38

Lördag 30 november kl 12: Dragningen i konstlotteriet. Vernissage av utställningen med Nick Furderer

I december blir det en föreläsning om konstnären Ragnar Lindén, som skulle fyllt hundra år i år. Arne Johnsson och Pär Bäckman samtalar och visar bilder. Mer information kommer.

Lindesbergs Konstförening