​Lindesbergs Konstförening ställer ut Magdalena Eriksson

​Lindesbergs Konstförening ställer ut Magdalena Eriksson

Lördag 24 augusti kl 12:00 är det vernissage för Lindesbergs Konstförenings utställning med verk av Magdalena Eriksson (bilden) i Konstrummet på Lindesbergs Stadsbibliotek. Utställningen pågår till och med 18 september.

Temat är Godmorgon! för utställningen med måleri och teckningar av Magdalena Eriksson som bor i Latorp utanför Örebro.

”Det mänskliga intresserar mig. Vad håller vi på med egentligen? I mina bilder omvandlas vardagliga situationer till nära möten. Jag målar och tecknar, skriver texter och läser dem i olika sammanhang. Jag pendlar mellan ord och bild. Lusten att ge upp och oändlig hoppfullhet”, skriver Magdalena Eriksson.

På vernissagen 24 augusti kl 12:00 kommer Magdalena att läsa egna texter.

Konstrummet på Lindesbergs Stadsbibliotek är öppet måndagar-onsdagar kl 10-19, torsdagar kl 10-17 och fredagar kl 10-18. På vernissagedagen lördag 24 augusti är Konstrummet öppet 10-14.

Lindesbergs Konstförening