Lindesbergs Konstförening ställer ut vinsterna i årets konstlotteri

Lindesbergs Konstförening ställer ut vinsterna i årets konstlotteri

Utan tillgång till Konstrummet i Lindesbergs stadsbibliotek (som håller på att renoveras) ställer Lindesbergs Konstförening ut årets tio vinster i föreningens konstlotteri 2022 i f.d. färgbutikens skyltfönster på Kungsgatan 41 i Lindesberg. Utställningen pågår till lördag 14 januari 2023 då vinstutdelning sker kl 11 utanför butiken.

...

Lindesbergs Konstförening har till uppgift att inom Lindesbergs kommun, väcka, underhålla och utbreda intresset för konst, särskilt genom att arrangera utställningar, anordna föredrag, studieverksamhet och övriga aktiviteter i ämnen rörande konst, göra inköp för utlottning samt skapa tillfällen för att samtala om konst

Som medlem i Lindesbergs Konstförening får du inbjudan till föreningens utställningar och aktiviteter. Du deltar som enskild med en lott och som familjemedlem har ni två lotter i vår Konstlotteri. För att bli medlem för 2022 betalar du in 100 kronor för enskild eller 150 kronor för familj till bankgiro 5440-5873 eller Swish 123 500 46 35. Ange namn, adress och epost.adress.