Collage ”Mr G Brisson” av Åsa Södergren

Lindesbergs Konstförening visar verk av Åsa Södergren

Lördag 18 september kl 12-14 bjuder Lindesbergs Konstförening in till vernissage på utställning med verk av Åsa Södergen i Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek. Utställningen är öppen under bibliotekets bemannade öppettider till 20 oktober.

Åsa Södergren är bosatt och har sin ateljé i Örebro. Hon arbetar främst med måleri och collage - men testar även andra uttryckssätt. På uppdrag av Konstfrämjandet Bergslagen arbetar Åsa Södergren 2020/2021 med tre olika konstpaket som presenteras på äldreboende i kommunerna Hällefors, Lindesberg och Örebro med syftet att använda konsten som känsloförmedlare och tankeutmanare för vårdtagare.

”Välkommen till en spännande utställning med verk av Åsa Södergren”, hälsar Lindesbergs Konstförening:
Vernissage lördag 18 september kl 12-14 i närvaro av Åsa Södergren.
Utställningen är öppen under samma tider som Lindesbergs stadsbiblioteks bemannade öppettider: Måndagar 9-15; Tisdagar 12-19; Onsdagar Stängt; Torsdagar 12-19; Fredagar 9-18; Lördagar 10-14; Söndagar Stängt.