​LindeVeckan - en gemensam marknadsföring av sjöstaden Lindesberg

​LindeVeckan - en gemensam marknadsföring av sjöstaden Lindesberg

”Möt våren i sjöstaden Lindesberg” är budskapet när tre populära arrangemang under en och samma vårvecka - LindesbergsMässan 4-5 maj, LindeDagen 8 maj och Vårmönstring 11 maj - samarbetar i en bred och gemensam marknadsföring av Lindesberg genom LindeVeckan 2019.

LindesbergsMässan (tidigare Lindesbergs Bomässa), Rotarys LindeDagen och SHRA:s Vårmönstring lockar sedan tidigare hundratals utställare och tusentals besökare till sina respektive arrangemang som har olika syften och målgrupper.

Genom en samordnad marknadsföring av de tre arrangemangen - under samlingsnamnet LindeVeckan 2019 - är syftet inte bara att locka fler besökare till respektive evenemang utan också att marknadsföra Lindesberg som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i.

”Tillsammans når vi ut till fler och bredare målgrupper för att få fler från andra orter att besöka våra arrangemang och samtidigt upptäcka sjöstaden Lindesberg”, förklarar representanter för de tre evenemangen - Joakim Andersson (LindesbergsMässan), Sven Carlsson (LindeDagen) och Gun Ehnvik (Vårmönstring).

Marknadsföringsprojektet LindeVeckan 2019 och evenemanget LindeDagen drivs av Lindesbergs Rotaryklubb i samarbete med PR & Media och J.A Management Event Consulting (som arrangerar LindesbergsMässan) och SHRA Lindesberg (som arrangerar Vårmönstring) med ekonomiskt stöd från Lindesbergs kommun, de kommunala bolagen (LIBO, Linde Energi och Besök Linde), Sparbanksstiftelsen Bergslagen/Bergslagens Sparbank och Adolf Lindgrens stiftelse.

4-5 maj: LindesbergsMässan

Lindesbergs Bomässa är tillbaka som LindesbergsMässan - en komplett mässa för alla som är intresserade av boende, mat, hälsa och fritid samt några nya teman som jakt, fiske, outdoor och resmål.

Över 100 utställare från hela regionen (ett 70-tal är redan anmälda) presenterar sina erbjudanden för besökare. Under mässan hålls även seminarier och presentationer av gäster som ger goda råd - bland annat Pirre & Mackan från Sommar med Ernst och Arga Snickarn.

• När: Lördag-söndag 4-5 maj 2019 kl 10.00 – 16.00 både dagarna
  • Var: Lindesberg Arena
  • Arrangör: PR & Media och J.A Management Event Consulting
  • Läs mer på: www.lindesbergsmassan.se >>

8 maj: LindeDagen

LindeDagen genomförs för femte året som en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg. LindeDagen har samtidigt utvecklats till en populär och uppskattad folkfest för alla besökare.

Över 100 utställare - företag, föreningar, offentliga och andra verksamheter i Lindesberg - presenterar sig för nya målgrupper under trivsamma former efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg - bland annat med invigning av Generationsparken nedanför Församlingshemmet.

• När: Onsdag 8 maj 2019 kl 16.00 - 20.00
  • Plats: Längs hela Strandpromenaden och Loppholmarna i Lindesberg.
  • Arrangör: Lindesbergs Rotaryklubb
  • Läs mer på: www.lindedagen.se >>

11 maj: Vårmönstring

Vårmönstringen är en årligen återkommande utställning med entusiastfordon av olika slag och karaktär - ett evenemang med häftiga bilar som lockar hundratals utställare och tusentals besökare från hela Sverige till Lindesberg.

Deltagande utställare tävlar om priser och pokaler inom områden som Most Outstanding Car, Most Outstandig Bike, Most Outstanding Epa-/A-traktor, Best in Show med mera.

Vårmönstringen avslutas på kvällen med cruising i Lindesbergs innerstad.

• När: Lördag 11 maj 2019 kl 09.00-16.00 med prisutdelning kl 15.00 och efterföljande cruising kl 16.00-22.00
  • Plats: Lindeskolans grönområden i Lindesberg på dagen och cruising i Lindesbergs innerstad.
  • Arrangör: SHRA Lindesberg
  • Läs mer på hemsidan: www.shra.nu

LindeDagen

Det mesta av det bästa med Lindesberg www.lindedagen.se