Lisa White  signerar sin bok ”En hemlighet förde mig hit” på Blombergska Bokhandeln i Lindesberg.
Lisa White signerar sin bok ”En hemlighet förde mig hit” på Blombergska Bokhandeln i Lindesberg.

​Lisa White släpper bokdebut på bokhandel i Lindesberg

Lördag 1 juni kl 11-13 är det boksläpp med signering på Blombergska Bokhandeln i Lindesberg när Lisa White debuterar som författare med ”En hemlighet förde mig hit” - den första delen i en het serie.

Lisa White är född i Australien och flyttade till Sverige som 7-åring och växte upp i Lindesberg där hon nu åter bor efter några år i Stockholm.

”En hemlighet förde mig hit” är den första delen i Lisa Whites i en het serie. Lisa Whites bokdebut har inslag från Lindesberg medan större delen av boken utspelar sig i Stockholm. En fristående roman kommer redan i september 2019 där 90% av boken utspelar sig i Lindesberg.

”En hemlighet förde mig hit” handlar om Amanda Rice, som hela sitt liv drömt om att bli advokat. När hon får jobb på toppfirman Stjärnströms och Stjärnströms i Stockholm är hennes dröm inom räckhåll. Men när både chefen Thomas samt den heta mäklaren Adam börjar tävla om hennes uppmärksamhet blir hennes väg snårig. Samtidigt bubblar familjehemligheter från förr upp till ytan och riskerar att ställa hela hennes tillvaro på spel.

“En gnutta oro växer inom henne som en dålig smak i munnen. Hon tar sig kring nacken och vickar huvudet åt sidan och borrar in sina fingrar för att mjuka upp de spända musklerna. Thomas är en player, det vet hon. Dessutom är han otroligt snygg och det vet han tyvärr om. Ett snedsteg med honom kan kosta henne jobb och framtid. Det är hon inte beredd att offra. Amanda ser ner i sin kopp och stryker sitt finger över kanten, lyfter upp den och tömmer innehållet och stirrar rakt ut i luften. Ingen ska förstöra det här jobbet, hon blandar inte jobb och kärlek, det är ett mantra hon upprepat under åren och om hon håller sig till det så kommer det här att gå smärtfritt.”— ur boken

Blombergska Bokhandeln

Kristinavägen 27 Lindesberg 0581-100 21 blombergska.se