Förra året sålde Lindesbergs Rotaryklubb 200 marschaller som lyste upp Strandpromenaden när julen sjöngs in - och det gav 6.725 kronor till PolioPlus som är ett globalt Rotary-program för att utrota polio.

​Marschaller lyser upp julkonsert i Lindesberg – och hjälper Rotary hjälpa

Lindesbergs Rotaryklubb lyser upp Strandpromenaden med marschaller även i år när stadens körer och The Real Group sjunger in julen i Lindesberg Arena lördag 9 december. ”Köp en marschall för 25 kronor för att lysa upp i vintermörkret - och hjälp samtidigt Rotary hjälpa”, hälsar Lindesbergs Rotaryklubb.

Köp marschaller á 25 kronor genom att sätta in beloppet på klubbens bankgiro 127-1618 eller swisha till klubbens swishnummer 123 570 93 57. Ange ”marschaller” vid betalningen.

Lindesbergs Rotaryklubb tänder alla marschaller strax innan den stora julkonserten lördag 9 december kl 18:00 i Lindesberg Arena - från Arenan och längs med Strandpromenaden så långt det räcker.

Årets julkonsert i Lindesberg

Lördag 9 december kl 18.00 ges årets julkonsert i Lindesberg med stadens körer - Manskören Harmoni, Damkören Akvileja, Andra Ord och Linde Bergslags Kammarkör - och Linde Symphonic Band tillsammans med The Real Group.

Konserten arrangeras av Harmoni och äger rum i Lindesberg Arena. Biljetter finns att köpa via Blombergska bokhandeln och eventim.se. En del av överskottet går till Sociala Stiftelsen som är Svenska Kyrkans arbete för utsatta i Lindesberg.

Köp en marschall och hjälp Rotary hjälpa

Lindesbergs Rotaryklubb driver flera lokala och globala projekt:

• LindeDagen - den stora folkfesten i Lindesberg som hittills har givit över 140.000 kronor till en kommande generationspark efter Strandpromenaden;
  • Integration på Lindeskolan - klubben ger sedan många år tillbaka stöd till nyanlända elever;
  • Rotarys ledarskapsutbildning RYLA - klubben ger varje år en eller två ungdomar möjligheten att delta;
  • Rotaryprojekt i Lettland - klubben deltar i ett gemensamt projekt för att hjälpa skolor, äldreboenden och sjukhus med modern utrustning som hittills har gett över 3 miljoner kronor;
  • PolioPlus - klubben stödjer Rotary Foundations globala projekt för att utrota polio i världen med stöd av bl a Bill & Melinda Gates Foundation.