Östen med Resten - Östen Eriksson, Jens Kristensen, Gunnar Morén och Staffan Lindfors.

Östen med Resten i Löa - en av många aktiviteter i Lindesbergs bygdegårdar

Söndag 28 april kl 15:00 bjuder Löa Bygdegårdsförening in till Musikcafé i Löa Bygdegård med Östen med Resten som roat Sverige med ”Musikalisk Humor och Musikaliskt Finlir” under 35 år. Musikcaféet i Löa är en av kommande evenemang i kommunens tio bygdegårdar som bidrar till att hålla landsbygden levande.

Örebro läns bygdegårdsdistrikt består av 28 bygdegårdar fördelade på 12 kommuner från Askersund i söder till Ljusnarsberg i norr. Med tio bygdegårdar är Lindesberg den kommun i Örebro län som har flest bygdegårdsföreningar med många eldsjälar.

Aktuellt på Löa Bygdegård:

Söndag 28 april kl 15:00: Musikcafé med Öster med Resten

.

Östen med Resten fick namnet av Lasse Berghagen i direktsändning och svenska folkets hjärtan har de vunnit under många års intensivt turnerande. Smakfulla arrangemang blandas med galen humor som når ända ut till sista stolsraden. – Vi spelar allt från Led Zeppelin till finska snapsvisor. Alla vet att Östen med Resten gjorde succé i Melodifestivalen med låten ”Hon kommer med solsken”. Färre känner till att gruppen var dopad. – Vi använde OP-dopning, säger Östen Eriksson. Året efter laddade Enångers stoltheter för en ny schlagerkupp. Tävlingsbidraget Maria är en riktigt sydländsk slagdänga - En Enångers-samba, kan man säga eller Latinomusik i glesbygdsformat.

För mer information och biljetter

Läs mer om Löa Bygdegård >>

...

Aktuellt på Sveaborg - bygdegården i Spannarboda:

Söndag 14 april kl 17:00: Sång- och berättarkonserten "Guldkorn från Duvemåla"

Lördag 27 april kl 20:00: Dans till ELEGANCE

Onsdag 5 juni kl 19:00: Första sommarkaféet med föreställningen SKRÖNOR I LÄNET av Länsteatern. Föreningen säljer fika. Fritt inträde. Därefter kaféer alla onsdagar i juli.

Onsdag 26 juni och torsdag 27 juni: IDELIGEN, IDELIGEN - Stefans revy efter 30 år på scen med Stefan Jansson med flera.

Läs mer om Sveaborg - bygdegården i Spannarboda >>

.

Aktuellt i Nyckelby Bygdegård:

Lördag 4 maj kl 13:30: Bygdeträff i Nyckelby - se program:

Läs mer om Nyckelby Bygdegård >>

.

Aktuellt på Ullergården - bygdegården i Ullersätter:

Tisdag 16 april kl 15:30: Inför utställningen "Lappa och laga". Läs mer >>

Läs mer om Ullergården - bygdegården i Ullersätter >>