​Star Wars-konsert med ljusfäktning i Lindesbergs kyrka

​Star Wars-konsert med ljusfäktning i Lindesbergs kyrka

På lördag 8 februari klockan 22 bjuds det på Star Wars-konsert med musik och ljusfäktning vid en mässa i Lindesbergs kyrka. Närmare 100 ungdomar kommer till Lindesberg för föreläsning och aktiviteter i församlingshemmet på lördagen som avslutas med musik och ljusshow i kyrkan dit allmänheten också är välkommen.

På lördag kväll ges en annorlunda konsert i Lindesbergs kyrka. Organist Ulrika Lissmats från Mora spelar vald musik från Star Wars. Till det blir det fäktning med ljussablar av LudoSport Örebro-Sporting Light Saber Combat. Mässan leds av prästen Gunilla Skottsborg.

Under eftermiddagen samlas 100-talet ungdomar i konfirmationsåldern i Lindesbergs församlingshem. De kommer från hela Bergslagens kontrakt, som traditionsenligt drar samman alla aktiva ungdomar en gång varje år för det man kallar IRL, In Real Life.

Ungdomsträffen inleds med en föreläsning av Andreas Jonsson ”Vad händer när bollen inte är rund?” - en föreläsning om normer, fördomar och känslan av att inte passa in. Efter diverse andra aktiviteter avrundas kvällen med en mässa i Lindesbergs kyrka, dit alltså allmänheten är välkommen.

Svenska kyrkan: Linde bergslags församling