Studiefrämjandet bjuder in musiker och låtskrivare till Music Camp i Lindesberg

Studiefrämjandet bjuder in musiker och låtskrivare till Music Camp i Lindesberg

Söndag 14 april kl 10-18 bjuder Studiefrämjandet in musiker och låtskrivare i Lindesberg med omnejd till Music Camp på Hillstreet i Lindesberg med Kristofer Strandberg som ledare. "Utveckla ditt nätverk, låtskrivande och producerande ihop med andra kreativa i en kul form. Medverkandet är kostnadsfritt för dig som blir uttagen", skriver Studiefrämjandet som arrangerar tillsammans med Scenit Kulturhuset.

Kristofer Strandberg är en producent/låtskrivare ifrån Karlstad. Han har rötterna i rock och metal men har under senare åren jobbat med några av Sveriges större artister inom pop. När Kristofer inte sitter i sin studio ES Music spelar han med sitt metalband Eyes Wide Open. Kristofer var delaktig i Peg Parneviks ”Så mycket bättre”-tolkningar. Han har även under 2023 varit delaktig i Bolagets ”Ikväll igen” vilket är den mest spelade låten på Spotify i Sverige 2023. För mer information om och ansökan till Music Camp

8-11 maj: Vårskrik 2024 på Hillstreet

Vårskrik startades 2006 och har körts många gånger sedan dess. Då var inriktningen mer punk och hardcore men på senare år så har det blandats upp en hel del. När årets upplaga körs så är den med allt från singer songwriter och elektronisk pop till punk och metal som får ta plats på scenen. Även idén att hålla det mer som ett lokalt showcase har tagits upp igen och gör att artister och band från i första hand Lindesberg med omnejd kommer att få visa upp sig.

30 november: Novemberfestival på Hillstreet

Novemberfestivalen kördes första gången 1995 på dåvarande Café Bunkern (LUFT) på Skolgatan i Lindesberg. Sedan dess så har arrangemanget körts nästan varje år med undantag för pandemin. Vilket upplägg det blir i år är ännu inte bestämt, men uppdatering kommer att ske på Hillstreets sociala medier.