​Tematräffar om 50- och 60-talen i Ullersäter och Fellingsbro

​Tematräffar om 50- och 60-talen i Ullersäter och Fellingsbro

Minns du Kobratelefonen, Lill-Babs längtan efter Klas-Göran och Bullens pilsnerkorv? Vill du dela dina minnen från 50- och 60-talen med andra? Studieförbundet Vuxenskolan (SV) Örebro län bjuder in till tematräffar och föreläsningar i bland annat Ullersäter och Fellingsbro under våren.

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) Örebro län vill genom Hasse och Tages kulturskatter skapa mötesplatser och social gemenskap för seniorer i länet. Under hösten 2019 beviljades SV Örebro län medel från Socialstyrelsen för att kunna organisera och erbjuda kostnadsfria föreläsningar och tematräffar i syfte att främja social samvaro för seniorer.

Under hösten föreläste Emma Andersson från SV Örebro län om den klassiska duons gemensamma karriär. Många samlades för att lyssna och intresset spred sig snabbt. Projektet avslutades vid årsskiftet. Det har varit stor efterfrågan, vilket SV Örebro län nu möter upp genom att erbjuda fler föreläsningar och tematräffar under januari och februari.

Som folkbildningsaktör vill SV Örebro län möjliggöra det livslånga lärandet, och ser kultur som ett viktigt medel för att främja folkhälsan i alla åldrar.

Tematräffar: Tillsammans tittar vi på klipp från 50- och 60-talen. Du får möjlighet att önska din favoritlåt och testa dina kunskaper i en frågesport. Vi fikar och har en trevlig stund tillsammans. Träffen leds av Emma Andersson, föreläsare och cirkelledare hos SV Örebro län.

• 5 februari kl 19:00: Ullergården, ULLERSÄTTER
  • 26 februari kl 13:30: SPF Fellingsbro, Bergsvägen 45, FELLINGSBRO

Föreläsning om Hasse och Tages kulturskatter med Emma Andersson som föreläsare:

• 29 januari kl 13:30: SPF Fellingsbro, Bergsvägen 45, FELLINGSBRO
  • 27 februari kl 18:30: Fellingsbro Föreläsningsförening, Bergsvägen 2, FELLINGSBRO