Vinterspår 2-3 mars invigs med Försmaks-utställning 17 februari

Vinterspår 2-3 mars invigs med Försmaks-utställning 17 februari

Lördag 17 februari kl 11:45-14:00 bjuder Lindesbergs Konstförening in till öppningen av Försmak av Vinterspår i Konstrummet på Lindesbergs Stadsbibliotek. Vernissagen börjar med musik av "2 Herrar med vänner" som utlovar akustiskt med mycket fiol, munspel och gitarr. Lindesbergs Konstförenings ordförande Rainer Hickisch inviger utställningen kl 12:00.

Försmak av Vinterspår är en egen utställning värd att besöka. Alla som deltar i Vinterspår visar ett alster eller smakprov på vad som kommer att upplevas under Vinterspår 2-3 mars 2024. Försmaks-utställningen pågår till och med Vinterspårs-helgen 2-3 mars.

Styrelsen för Lindesbergs Konstförening har nu hängt utställningen i Konstrummet som efter invigningen 17 februari kommer att vara öppet på Stadsbibliotekets bemannade öppettider: Måndagar 09:00-15:00; Tisdagar 11:00-19:00; Torsdagar 11:00-19:00; Fredagar 10:00-17:00; Lördagar; 10:00-14:00.

"Vi är glada att kunna presentera en fin avsmakningsmeny på lördag", förklarar Rainer Hickisch: "Vernissagen är ett bra tillfälle för utställare att mötas".

.