Pernilla Eriksson - grafisk designer i Lindesberg - har skapat LindeDagens vinjettbild av sjöstaden Lindesberg.

Boka redan nu onsdag 22 maj för LindeDagen 2024 i Lindesberg

LindeDagen har sedan 2015 utvecklats till och etablerats som en trivsam och uppskattad folkfest för kommunens invånare som återkommer även nästa år. "Boka redan nu onsdag 22 maj för LindeDagen 2024", meddelar arrangerande Lindesbergs Rotaryklubb. I år (2023) genomfördes LindeDagen för sjunde gången med över 160 utställare och tusentals besökare efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg.

Det mesta kommer att vara som tidigare på LindeDagen 2024 - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta och det bästa med Lindesberg som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i.

"Men ingenting är så bra att det inte kan bli bättre - därför blir det vissa förändringar utifrån synpunkter från utställare i vår utvärdering", förklarar Stig-Inge Wentzel som är Rotarys projektledare för LindeDagen.

Utvärderingen - som Rotary låtit göra bland de deltagande utställarna på LindeDagen 2023 - bekräftar att evenemangen är uppskattat och etablerat som en årligen återkommande folkfest:

● 43 av 45 (96%) svarade att LindeDagen 2023 rent allmänt var "bra" eller "mycket bra".

● 43 av 45 (96%) svarade att dag (onsdag) och tid (kl 16-19) är bra och vill ha det så.

● 41 av 45 (91%) svarade att sannolikheten är "stor" eller "mycket stor" att de kommer att delta även 2024.

Rotary tackar alla utställare som deltagit i utvärderingen av LindeDagen 2023: "Det ger oss värdefullt underlag till att göra ett bra evenemang ännu bättre för både utställare och besökare".

Samtidigt tackar klubben alla utställare och besökare som bidrog till att göra LindeDagen 2023 till en succé - och hälsar alla välkomna åter på LindeDagen 2024 som kommer att genomföras onsdag 22 maj. Mer information om LindeDagen 2024 kommer i samband med att anmälan för utställare öppnas måndag 8 januari.

....

LindeDagen 2023 hade 161 utställare som fick presentera det mesta av det bästa med Lindesberg under trivsamma former - 66 företag, 54 föreningar, 18 kommunala verksamheter, 11 regionala verksamheter, 3 blåljus-verksamheter och alla 9 politiska partier som är representerade i kommunfullmäktige.