LindeDagen 10 maj: Åtta veckor kvar

LindeDagen 10 maj: Åtta veckor kvar

Nu börjar nedräkningen! Åtta veckor kvar till LindeDagen onsdag 10 maj - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg: ● som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i; ● som en attraktiv etableringskommun för företag; ● som ett attraktivt besöksmål.

När åtta veckor återstår till LindeDagen onsdag 10 maj är läget detta:

Nu är 100 utställare anmälda - se här vilka >>

Alla som är anmälda kommer att få ett första placeringsförslag senast 21 mars - alla utställarplatser spikas 31 mars.

Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun som vill vara med som utställare men ännu inte anmält er - gör det snarast möjligt för att säkra en plats (antalet utställarplatser är begränsat).

LindeMässa i Oscarsparken - se här hur >>

LindeMässan i Oscarsparken (tält) presenterar det mesta av det bästa med Lindesberg när det gäller JOBB (presenteras av Arbetsförmedlingen, Lindesbergs kommun, Region Örebro län och näringslivet i Lindesberg), BOENDE (LIBO) och PENDLING (Länstrafiken).

• Arbetsförmedlingen kommer att bjuda in arbetssökande med rätt kompetens från andra orter i Örebro till LindeDagen.
  • Länstrafiken kommer att bjuda på 1.000 gratisresor med buss inom Örebro län under LindeDagen för de som vill lära känna det mesta av det bästa med Lindesberg.
  • LIBO (Lindesbergsbostäder AB) presenterar i ett separat tält tre aktuella boendeprojekt i Lindesberg: ● Golfnära livstilsboende i Lindesberg; ● Flygelbyggnader vid fd Strandskolan; ● Ny vårdcentral och trygghetsboende i kvarteret Bulten.

Kulturfestival och underhållning i Osarsparken

Kulturskolan Garnalia bjuder in till kulturfestival på två scener kl 16-20 med stråk, blås, rock, dans, musikteater för förskolebarn, integrationsprojekt, konst & form med mera.

Manskören Harmoni, kören Andra ord och Martin Almgren avslutar LindeDagen med en minikonsert kl 20.00-20.30.

Örebro läns första elbilmässa

Samhällsbyggnad Bergslagen bjuder in till länets första ambulerande elbilmässa som visar upp elbilar som finns på marknaden, den nya elbilstekniken som kombinerar miljövänlighet med laddning via solceller och laddare på parkeringen samt möjligheten att lagra solel i batteripack.

Seminarier inför LindDagen

LindeDagen 10 maj inleds med seminarier på Stadshotellet kl 12-16: ● 12.00-13.30: Lunch för alla utställare och andra intresserade på temat med diskussioner om Lindesbergs roll och plats i den regionala utvecklingen; ● 13.30-14.30: Om ungt nyföretagande; ● 14.30-16.00: Om framtidsjobb i Lindesberg och vägarna dit.

Tipstävlingar med utlottning av "Lär Känna Lindesberg"-paket

Vad vet du om Lindesberg? Testa dina kunskaper om Lindesberg och delta i utlottningen av tre olika "Lär Känna Lindesberg"-paket - ett hotellpaket för två med Lindesbergs Stadshotell som värd, ett stugpaket för fyra med Lindesbergs Stugby som värd, ett herrgårdspaket för två med Wedevåg Herrgård som värd.

Paketen kommer att kompletteras med bad/relax-biljetter till Energikällan och presentkort från LindeCity - men vi vill gärna ha mer av det bästa med Lindesberg!

Marknadsföringen av LindeDagen - se här hur >>

Bioreklam på Folkets Hus Bio Lindesberg - pågår kontinuerligt

Annons 1 i ombordmagasinet Hit & Dit nr 1 - publicerad >>

Annons 1 i NA Bostadspuls till ca 130.000 hushåll i länet - publiceras lördag 25 mars

Annons 2 i ombordmagasinet Hit & Dit nr 2 - april/maj 2017

Annons 2 i NA Bostadspuls till ca 130.000 hushåll i länet - publiceras lördag 29 april

Reklam- och marknadsföring: På denna sida publiceras affischer, banners, annonser och annat marknadsföringsmaterial som det står medarrangörer, utställare och andra samarbetspartners fritt att använda i marknadsföring av LindeDagen 10 maj 2017 >>

...................................................

LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb i samverkan med ● Lindesbergs kommun ● Region Örebro län ● Bergslagens Sparbank ● Lindesbergs Bostäder AB (LIBO) ● Arbetsförmedlingen ● Länstrafiken ● Lindeskolan ● Lindesbergs lasarett ● Linde bergslags församling ● Företagarna Bergslagen ● Linde City ● Destination Bergslagen ● Nätverket Lindekultur ● Tågmagasinet Hit & Dit ● NA BostadsPuls ● och alla medverkande utställare.

www.lindedagen.se | www.facebook.com/lindedagen

Sven Carlsson