LindeDagen 10 maj: Två veckor kvar

LindeDagen 10 maj: Två veckor kvar

• Bilden: LindeDagen marknadsförs lokalt genom bland annat bioreklam på Folkets Hus Bio i Lindesberg

Två veckor kvar till LindeDagen onsdag 10 maj: ● Slutspurt i den regionala marknadsföringen av LindeDagen - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg. ● Lindesbergs kommun bjuder på bussresor även i år - nu är inbjudningarna klara ● LindeDagen söker värdar och "Lindesbergs-ambassadörer" ● Påminnelse om den gemensamma marknadsföringen av LindeDagen.

...................................................

Slutspurt i den regionala marknadsföringen av LindeDagen

På lördag (29 april) marknadsförs LindeDagen på ett annonsuppslag i NA Bostadspuls som delas ut till cirka 130.000 hushåll i Örebro län.

Denna vecka börjar utdelningen av ombordmagasinet Hit & Dit nr 2/2017 på tåg i sex län. Även i detta nummer finns en halvsidesannons med för LindeDagen.

Denna vecka börjar också visningen av den senaste bioreklamen för LindeDagen på Folkets Hus Bio i Lindesberg.

...................................................

Lindesbergs kommun bjuder på bussresor även i år

LindeDagen 10 maj erbjuder unika möjligheter att lära känna mer än 130 företag, föreningar och offentliga verksamheter i Lindesberg. Denna möjlighet vill Lindesbergs kommun nu erbjuda fler kommuninvånare genom att bjuda alla intresserade på gratis bussresa till och från orter i hela kommunen.

Observera: Det krävs föranmälan senast 3 maj för att åka buss via denna länk >>

...................................................

LindeDagen söker värdar och "Lindesbergs-ambassadörer"

Med den regionala marknadsföringen och kommunens bussar från orter i hela kommun kommer många nyanlända att besöka LindeDagen - och då behövs värdar och "Lindesbergs-ambassadörer" som kan visa och förklara vad som händer under dagen.

Kom till Lindesberg Arena kl 16.30 då bussarna kommer. Följ med någon grupp eller familj som ni vill. Innan alla sprider ut sig - gör jättetydligt om bussen går tillbaka kl 19.30.

Så här skriver en av värdarna från förra året: "Jag gick med en större grupp i fjol som efter hand löste upp sig i mindre delar. Då följde jag en ung syrisk familj med fyra barn där pappan var konstlärare och mamman sjuksköterska. Jag kan säga att det värmde oerhört mycket i hjärtat att kunna följa dom runt och se dom glada. När jag äntligen sett till att åtminstone de allra flesta kommit tillbaka till bussen frågade dom: Är det imorgon också? På mitt nekande svar frågade dom: Är det nästa vecka också? De tyckte det var så kul"

...................................................

Påminnelse om den gemensamma marknadsföringen av LindeDagen.

LindeDagen är en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg: ● som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i; ● som en attraktiv etableringskommun för företag; ● som ett attraktivt besöksmål.

Med 134 utställare har LindeDagen en unik möjlighet att nå ut till många och nya målgrupper både i och utanför Lindesbergs kommun. Därför uppmanas alla medarrangörer och utställare att bidra till att marknadsföra LindeDagen: Bjud in släkt, vänner, kunder, medarbetare och andra som ni känner - via epost, sociala medier eller direktkontakt. Och använda gärna de affischer och banners som finns för LindeDagen.

...................................................

LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb i samverkan med ● Lindesbergs kommun ● Region Örebro län ● Bergslagens Sparbank ● Lindesbergs Bostäder AB (LIBO) ● Arbetsförmedlingen ● Länstrafiken ● Lindeskolan ● Lindesbergs lasarett ● Linde bergslags församling ● Företagarna Bergslagen ● Linde City ● Destination Bergslagen ● Nätverket Lindekultur ● Tågmagasinet Hit & Dit ● NA BostadsPuls ● LindeNytt ● och alla medverkande utställare.

www.lindedagen.se | www.facebook.com/lindedagen

LindeDagen

Det mesta av det bästa med Lindesberg www.lindedagen.se