LindeDagen 2018 bjuder in utställare som vill visa det bästa med Lindesberg

LindeDagen 2018 bjuder in utställare som vill visa det bästa med Lindesberg

LindeDagen - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg - bjuder nu in utställare till den fjärde upplagan onsdag 16 maj 2018. "LindeDagen har redan etablerats som en uppskattad folkfest i Lindesberg - och en unik möjlighet för utställarna att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former", enligt arrangerande Lindesbergs Rotaryklubb.

"Vi gjorde det 2015 och 2016 som Lindessjön Runt Dagen. Vi gjorde det 2017 och gör det igen onsdag 16 maj 2018 som LindeDagen - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg: ● som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i; ● som en attraktiv etableringskommun för företag; ● som ett attraktivt besöksmål", heter det på LindeDagens hemsida - lindedagen.se.

Måndag 15 januari har Lindesbergs Rotaryklubb öppet lunchmöte på Lindesbergs Stadshotell om LindeDagen för alla som vill veta mera - kl 11.45: lunch; kl 12.15: information om LindeDagen; kl 12.45: frågor och svar om evenemanget.

LindeDagen 2017

Målgrupper och syften med LindeDagen

LindeDagen 2018 arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb med ekonomiskt stöd för genomförande och marknadsföring från Lindesbergs kommun, Lindesbergs Bostäder AB (LIBO), Linde Energi AB, Besök Linde AB och Bergslagens Sparbank/Sparbanksstiftelsen Bergslagen.

Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:

• Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun.
  • Inpendlare och besökare: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare.
  • Invånare i omkringliggande kommuner: Att skapa kännedom om och intresse för Lindesberg för att bli inpendlare, besökare och inflyttare.

Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:

• Att erbjuda företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun möjligheten att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former;
  • Att genom utställarnas sponsorbidrag (3.000 kronor för företag och kommersiella verksamheter) ge ekonomiskt stöd till vidareutvecklingen av generationsparken efter Strandpromenaden nedanför Församlingshemmet.
  • Att genom projekten LindeDagen och Generationsparken bidra till att profilera och marknadsföra Rotary i Lindesberg som en förening som verkar både globalt och lokalt.

Utställarområde 2018 - med reservation för eventuella ändringar.

LindeDagen 2018 – några förändringar utifrån utvärderingen av LindeDagen 2017:

• Utställarområdet blir mer koncentrerat - mellan Lindesberg Arena och kvarteret Gåsen (fd Strandskolan)
  • Utställarplatserna blir mer koncentrerade och tydligare markerade - för att få så lite tomma utrymmen som möjligt mellan utställarna.

Från Lindessjön Runt-dagen till LindeDagen

Evenemanget har blivit mycket större och bättre än väntat. Därför har LindeDagen utvecklats till en bred och gemensam marknadsföring av hela Lindesbergs kommun – inte bara Lindessjön Runt.

• 2015: Vi håller Lindesberg i rörelse (Lindessjön Runt): Knappt 100 utställare deltog: Ca 75.000 kr samlades in till grundskolor, ridskola och kulturskola
  • 2016: Lindessjön Runt Dagen: Drygt 120 utställare deltog: Ca 70.000 kr samlades in till fortsatt utbyggnad av Lindessjön Runt-leden = startpott för "generationsparken"
  • 2017: LindeDagen: Drygt 130 utställare deltog: Ca 60.000 kr samlades in till fortsatt utbyggnad av "generationsparken"

.......................

LindeDagen 2018 är ett projekt som leds av Rotarys LindeDagen-kommitté: Mia (Marie Christine) Näf, Leif Ohlsson, Roger Sixtensson, Björn Tengelin och Sven Carlsson (projektledare).

LindeDagen

Det mesta av det bästa med Lindesberg www.lindedagen.se