LindeDagen i Lindesberg slår nytt rekord igen - 162 utställare anmälda

LindeDagen i Lindesberg slår nytt rekord igen - 162 utställare anmälda

Med 162 utställare anmälda - tio fler än förra året - slår LindeDagen i Lindesberg nytt rekord igen. "Nu får vi inte plats med fler utställare - därför måste vi tyvärr stänga för anmälningar redan nu", förklarar Stig-Inge Wentzel - projektledare för LindeDagen som arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb för åttonde gången onsdag 22 maj kl 16-19 efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg.

LindeDagen är en årligen återkommande trivsam och uppskattad folkfest för kommunens invånare och inpendlare - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i.

LindeDagen erbjuder företag, föreningar, kommunala, regionala och andra verksamheter i Lindesbergs kommun möjligheten att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former - och antalet utställare ökar för varje år.

"Förra året slog vi nytt rekord med 152 utställare - nu är vi redan uppe i 162 utställare", konstaterar Stig-Inge Wentzel - och därmed kan arrangerande Lindesbergs Rotaryklubb inte ta emot några fler anmälningar: "Vi får helt enkelt inte plats med fler utställare".

.

LindeDagen 2024 genomförs som vanligt efter Strandpromenaden och på Loppholmarna i sjöstaden Lindesberg. Alla utställarområden (A-E) är nu fullbokade. Utställarområde F (Trädgårdsgatan-Pumphuset) utgår.

Mer än hälften av utställarna (86 stycken) kommer att stå på Loppholmarna. Övriga 76 utställare står efter Strandpromenaden - från Bodgatan till Trädgårdgatan. Och som vanligt är det mesta av det bästa med Lindesberg representerat - från de största företagen som Cummins-Meritor, Billerud och Baettr Guldsmedshyttan till föreningar av alla slag.

"Nu hoppas vi på bra väder onsdag 22 maj så att LindeDagen återigen kan bli en stor och lyckad folkfest för alla tusentals besökare som vi hälsar välkomna", betonar Stig-Inge Wentzel.

..

LindeDagen lockar tusentals besökare.

Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:

• Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun + att ha lite roligt under trivsamma former.
  • Inpendlare till Lindesbergs kommun: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare - genom att upptäcka hur roligt och trevligt vi har det i Lindesberg.

...

Kontaktperson: Stig Inge Wentzel - telefon 072 542 35 16