​LindeKultur - en nyhetskanal med tre redaktionella uppdrag

​LindeKultur - en nyhetskanal med tre redaktionella uppdrag

LindeKultur är en fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesbergs kommun med tre huvuduppgifter: ● Information & Marknadsföring - för att göra kulturlivet i Lindesberg mer känt både i och utanför kommunen; ● Bevaka & Granska - för att följa upp kulturpolitiska frågor på kommunal och regional nivå av vikt för kulturlivet i Lindesberg; ● Debatt & Dialog - för att erbjuda ett forum för lokal debatt om hur kulturlivet i Lindesberg kan och bör utvecklas.

LindeKultur fortsätter att öka som kulturlivets nyhetskanal i Lindesbergs kommun. Under 2019 hade nyhetskanalen lindekultur.se (c/o mynewsdesk.com) 240.552 sidvisningar totalt - en ökning med 39.627 sidvisningar (+20 procent) jämfört med 2018. Läs mer på lindekultur.se >>

En förklaring till denna ökning är den snabba och omvälvande förändring som sker på mediemarknaden - nationellt, regionalt och lokalt. När orter och intressen hamnar i ”medieskugga” eller ”vita fläckar på nyhetskartan” ökar behovet av och möjligheterna för lokala medier i nya former - som exempelvis LindeKultur.

LindeKultur drivs helt ideellt (utan ett enda ekonomiskt bidrag från någon) av en helt fristående och oberoende redaktion under ledning av en redaktör med lång yrkeserfarenhet som journalist och kommunikatör.

Som nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesbergs kommun har LindeKultur tre redaktionella huvuduppgifter:

LindeKultur erbjuder alla kulturaktörer och kulturverksamheter i Lindesbergs kommun (”med omnejd”) att kostnadsfritt få informera och marknadsföra sig själva och sina evenemang - dels som nyheter, dels i vår evenemangskalender. När det gäller evenemang skriver vi om dessa innan de händer ("kultur ska upplevas") - skicka underlag i god tid till redaktionen (info@lindekultur.se). När det gäller andra nyheter - kontakta redaktionen (info@lindekultur.se) för mer information.

LindeKultur erbjuder alla kulturintresserade att kostnadsfritt få följa kulturpolitiska ärenden på kommunal och regional nivå av vikt för kulturlivet i Lindesbergs kommun. Redaktionen arbetar enligt den journalistiska principen - "vi skriver om besluten så tidigt som möjligt för att vid eventuella behov ge våra läsare möjligheten att tycka till för att ges möjlighet att påverka". Källor som används är kallelser till och protokoll från berörda sammanträden i Lindesbergs kommun och Region Örebro Län.

Debatt & Dialog - för att erbjuda ett forum för lokal kulturdebatt om hur kulturlivet i Lindesberg kan och bör utvecklas.

LindeKultur erbjuder alla kulturaktörer, kulturverksamheter och kulturintresserade att kostnadsfritt få publicera debattartiklar av vikt och värde, direkt eller indirekt, för kulturlivet i Lindesbergs kommun. Redaktionen följer sedvanliga pressetiska regler vid urval och redigering av debattinlägg som ska vara undertecknat med namn på skribenten. Vi godtar debattinlägg undertecknat med signatur enbart i särskilda fall - men redaktionen måste få namn och kontaktuppgifter. Skicka ditt debattinlägg (i valfritt digitalt format) till redaktionen (info@lindekultur.se).

LindeKultur är en fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesberg. Vi följer kulturlivet i Lindesberg. Följ oss på lindekultur.se (c/o mynewsdesk.com): ● LindeKultur är den mest kompletta nyhetskanalen för kulturen i Lindesberg. ● LindeKultur är den mest kompletta evenemangskalendern för kulturen i Lindesberg. Läs mer om LindeKultur >>

Mynewsdesk erbjuder alla typer av organisationer en modern, digital PR-lösning för att engagera och interagera med journalister, opinionsbildare, kunder, bloggare och annan relevant publik. Mynewsdesk ägs av norska mediegruppen NHST, har nästan 5.000 kunder och verksamhet sju länder (Sverige, Norge, Danmark, England, Tyskland, Finland och Singapore). Läs mer om Mynewsdesk >>

Nyhets- och informationskanal 070 5446232 lindekultur.se