Nätverket Lindekulturs nyhetskanal slår nya rekord igen

Nätverket Lindekulturs nyhetskanal slår nya rekord igen

Bilden: Den geografiska spridningen för de 1.000 senaste besökarna på Nätverket Lindekulturs nyhetskanal visar att de flesta kommer från orter utanför Lindesbergs kommun - under 2016 var det omkring 75 procent (Källa: Mynewsdesk)

Nätverket Lindekultur fortsätter att göra kulturlivet i Lindesbergs kommun mer synligt både i och utanför kommunen genom denna nyhetskanal på Mynewsdesk. Under 2016 hade nyhetskanalen 131.165 visningar totalt - en ökning med 115 procent jämfört med 60.939 visningar för 2015 - varav omkring 75 procent kommer från orter utanför Lindesbergs kommun.

32.706 (25%) kom från andra platser på webben: De tre bästa källorna på webben var Mynewsdesk 14.355 (44%), Google 5.951 (18%) och Facebook 5.315 (16%). Nätverket Lindekultur har en egen Facebook-sida som följs av 211 personer >>

53.501 (41%) kom från länkar i e-post: Nyheter via e-post går till 906 mottagare: 73 som följer Nätverket Lindekultur på Mynewsdesk; 72 till kontaktpersoner i Nätverket Lindekultur; 45 till politiker i Lindesbergs kommun; 42 till mediekontakter; 673 till övriga mottagare av vårt nyhetsbrev.

44.958 (34%) kom från bevakningar: Bevakningar går till alla som angett att de via Mynewsdesk vill ha nyheter som rör kultur och andra kulturrelaterade ämnen (för oss okänt antal).

Besökarna tittade i genomsnitt på 1.72 sidor under 1 minut och 45 sekunder per besök på denna nyhetsplats på Mynewsdesk.

Den geografiska spridningen av besökarna visar att omkring 25 procent kommer från Lindesbergs kommun - övriga 75 procent kommer från orter utanför Lindesberg med Stockholm (15 procent) och Örebro (14 procent) i topp.

De tio mest populära nyheterna under 2016:

1. Inbjudan till öppna informationsmöten inför Lindessjön Runt Dagen - 2.104 visningar.
  2. Dialogmöten visar vägen för kulturen som tillväxtmotor i Lindesberg - 1.458 visningar.
  3. Kulturarv Bergslagen - mer underlag inför dialogmötet - 1 376 visningar.
  4. Inbjudan till dialogmöte om Kulturarv Bergslagen - 1.302 visningar.
  5. Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 13) - 1.298 visningar.
  6. Stripa gruvmiljö bjuder in till "Stripadagen" i september - 1.232 visningar.
  7. Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 12) - 1.228 visningar.
  8. Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 17) - 1.123 visningar.
  9. Kärnfrågorna på dialogmötet om kulturpolitiska programmet i Lindesberg - 1.107 visningar.
  10. Inbjudan till dialogmöte i Lindesberg om det kommunala kulturpolitiska programmet - 1.092 visningar.

Nätverket Lindekultur är ett ideellt och informellt nätverk av och med kulturella och kreativa verksamheter till stöd för och utveckling av kulturlivet i Lindesbergs kommun. Genom samverkan och samordning når vi samsyn kring att kulturen finns, kan och behövs för att utveckla Lindesberg. Genom marknadsföring gör vi kulturen mer synlig både i och utanför Lindesberg - bland annat genom denna nyhetskanal på Mynewsdesk. Följ oss på Mynewsdesk >>

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5.000 varumärken - bland annat Region Örebro län, Örebro universitet, Örebro kommun, Örebro länsteater - använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister. Läs mer om Mynewsdesk >>