Nu har anmälan öppnat för LindeDagen 24 maj 2023

Nu har anmälan öppnat för LindeDagen 24 maj 2023

Lindesbergs Rotaryklubb hälsar nu utställare välkomna att anmäla sig till sjunde LindeDagen som hålls onsdag 24 maj 2023 kl 16-19 efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg. Nytt för 2023 är att utställare bokar utställarplats direkt vid anmälan och eftersom antalet utställarplatser är begränsat är det "först till kvarn" som gäller.

LindeDagen är en årligen återkommande trivsam och uppskattad folkfest för kommunens invånare och inpendlare - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i.

Inbjudan till utställare som vill delta på LindeDagen 24 maj 2023: Företag, offentlig service, föreningar och andra verksamheter - välkomna att presentera era verksamheter för nya målgrupper under trivsamma former.

Anmälan till LindeDagen 2023 har nu öppnats:

Steg 1: Läs mer i inbjudan till LindeDagen 2023 >>

Steg 2: Se vilka utställarplatser som är lediga att boka >>

Steg 3: Fyll i och skicka in er anmälan via detta webbformulär >>

Därefter kommer ni som anmäler att få 1) en bekräftelse på att arrangörerna mottagit er anmälan; 2) en slutlig bekräftelse på att arrangörerna bokat er önskade utställarplats med kontaktuppgifter till Rotarys värdar för ert utställarområde.

......

Utställarplatser: Totalt finns 143 utställarplatser tillgängliga varav 36 bord i tält och 9 platser i tekniktältet som är reserverat för teknikföretag. Här kan ni se vilka utställarplatser på respektive utställarområde som är lediga att boka. Observera att endast lediga platser kan bokas och att bord i tält bara kan bokas på anvisade platser. Utställarplatser på LindeDagen 2023 >>

Inbjudan till utställare på LindeDagen

Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun - välkomna att presentera era verksamheter för nya målgrupper under trivsamma former. Tillsammans presenterar vi det mesta av det bästa med Lindesberg,

• När: Onsdag 24 maj 2023 kl 16-19
  • Var: Efter Strandpromenaden i sjöstaden Lindesberg
  • Vad: En unik möjlighet för utställarna att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former

Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:

• Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun - och samtidigt ha lite roligt under trivsamma former.
  • Inpendlare till Lindesbergs kommun: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare - genom att upptäcka hur roligt och trevligt vi har det i Lindesberg.

Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:

• Att erbjuda företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun möjligheten att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former;
  • Att genom projektet LindeDagen bidra till att profilera och marknadsföra Lindesbergs Rotaryklubb som en förening som verkar både globalt och lokalt.
  • Att genom utställarbidrag (från kommersiella aktörer) skapa ekonomiska möjligheter för Rotary att ge bidrag till nya lokala projekt i Lindesberg.

Detta erbjuds utställare:

• Lindesbergs Rotaryklubb erbjuder en utställarplats på lämplig plats och yta efter Strandpromenaden eller på Loppholmen - om möjligt efter era önskemål som ni anger vid anmälan.
  • Välj själv om ni vill hyra ett "mässbord" i tält för 500 kronor eller enbart ett "mässbord" för 300 kronor - eller om ni vill ha ett eget mässbord/tält/eller annat.
  • Tillgång till el kan erbjudas på vissa utställarplatser till självkostnadspris.
  • Rotary och klubbens medarrangörer svarar för samordning och gemensam marknadsföring av evenemanget - men alla utställare får och bör givetvis bidra till att marknadsföra sin egen medverkan genom att bjuda in besökare till dagen.
  • Efter anmälan kommer en bekräftelse med mer information om utställarplats.

Detta förväntas av utställare:

• Ni svarar för allt praktiskt kring er utställarplats - dvs stolar och bord (som inte är beställda i anmälan), material, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs (ange gärna i er anmälan om ni avser att göra något som kan tänkas kräva specialtillstånd).
  • Ni svarar för att er utställarplats är iordningsställd och bemannad under utställartiden kl 16:00-19:00.
    Platsen disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. El kopplas ur senast kl 20:00.
  • Er utställarplats med närmaste omgivning ska vara städad och återställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.
  • Försäljning av relevanta varor och tjänster är tillåten. Kontakta gärna projektledningen för mer information.
  • Bemanna gärna era utställarplatser så att alla berörda får möjlighet att ta del av andra verksamheter under LindeDagen. Vad ni gör vet ni säkert redan - ta därför chansen att lära känna andra verksamheter.
  • I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.

Sponsorsavgifter:

• Företag och andra kommersiella verksamheter betalar en sponsorsavgift på 3.000 kr som bidrag till lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevligare att bo, leva och verka i. Ange faktureringsuppgifter i anmälan.
  • Föreningar och andra ideella verksamhet deltar kostnadsfritt - men alla som vill får givetvis bidra till kommande lokala projekt som gör Lindesberg ännu trevliga att bo, leva och verka i. Ange i så fall faktureringsuppgifter och hur mycket ni vill bidra med i anmälan.

LindeDagen lockar varje år tusentals besökare som får lära känna det mesta av det bästa med Lindesberg under trivsamma former.

.............................................

Kontaktperson: Stig-Inge Wentzel (Lindesbergs Rotaryklubb) projektledare för LindeDagen - telefon 072 542 35 16