Fastighetsbyrån första lokalhyresgästen på Kongahälla

Fastighetsbyrån första lokalhyresgästen på Kongahälla

Nu har första hyreskontraktet på Kongahälla-tomten skrivits och det blir Fastighetsbyrån som kommer att flytta in i en av Kungälvsbostäders lokaler i området.

Kungälvsbostäder har i dagarna fått sin första hyresgäst på Kongahälla. Det är Fastighetsbyrån Kungälv som kommer att bli lokalhyresgäst i huset som just nu byggs.

Vd Bettina Öster Tunberg meddelar att det har varit en bra dialog redan från början och att hon är nöjd med sin nya hyresgäst.

– Jag är jätteglad och tycker att det är extra roligt att det är Fastighetsbyrån som blir först ut, säger Bettina Öster Tunberg. Ett välkänt och välskött företag i Kungälv!

För Fastighetsbyrån var valet att finnas på Kongahälla självklart.

– Vi satsar stort på nyproduktion även från Fastighetsbyråns sida med flertalet säljstarter framöver. Då känns det naturligt att flytta kontoret till Kongahälla och händelsernas centrum, förklarar Andreas Ordasi, chef för Fastighetsbyrån Kungälv. Det är ett strategiskt bra läge i Kungälv där 900 nya bostäder ska byggas.

De nya lokalerna är på 220 kvadratmeter och ligger i bottenvåningen på Kungälvsbostäders hus med entré från Kongahällagatan. Från hösten 2017 kommer Fastighetsbyrån finnas i de nya lokalerna.

Andreas Ordasi, Fastighetsbyrån, 0704-64 54 10

Bettina Öster Tunberg, Kungälvsbostäder, 0705-55 55 07

Kungälvsbostäder bildades 1949 och är idag den största hyresvärden i Kungälv med strax över 2700 lägenheter och kommersiella lokaler i ett varierat bostadsbestånd runt om i kommunen. Vi vill vara det självklara valet av hyresvärd i regionen. Vi avser vara en aktiv del i Kungälvs utveckling och expansion genom att producera nya och attraktiva bostäder, skapa trygga och trivsamma utemiljöer, arbeta efter en hållbar och långsiktig renoveringsstrategi samt erbjuda våra hyresgäster möjlighet till inflytande över sitt boende.