2022-05-06--08 Caseutmaning: Hållbara skärgårdsföretag på naturens villkor

2022-05-06--08 Caseutmaning: Hållbara skärgårdsföretag på naturens villkor

Hur kan vi skapa långsiktigt levande skärgårdsföretag i harmoni med naturens förutsättningar? Vilka resurser och möjligheter erbjuder Östersjön för lokala, hållbara näringar? Välkommen med din intresseanmälan till årets Caseutmaning, där vi tillsammans utvecklar en hållbar affärsidé för företagande i skärgårdsmiljö!

Under KSLA:s Caseutmaning, som arrangeras av KSLA:s Ungdomsutskott, utvecklar studenter och andra unga i början av sina karriärer en hållbar affärsidé för företagande i skärgårdsmiljö. Innovativt och lösningsorienterat tänkande sätts på sin spets i ett spännande och inspirerande projekt. Arbetet sker i en open space-process och förslaget kokas ned till en pitch som i slutet av helgen presenteras för en kommitté av skärgårdsbor. Deltagandet ger god möjlighet att etablera nya kontaktnät och bygga värdefulla relationer för framtiden.

I kursen ingår tankeväckande föreläsningar och möten, kost och logi på vackra Idöborg i Stockholms skärgård samt professionell coachning i hur man pitchar sitt bidrag. Du som blir antagen till årets Caseutmaning är antagligen under 35 och arbetar antingen praktiskt, är relativt nyutbildad eller i slutet av en utbildning. Urvalet sker med ledning av uppgifterna i anmälningsformuläret. Deltagarna får besked om plats senast 7 april.

Tid & Plats
6-8 maj 2022: start med lunch och avfärd från KSLA (Drottninggatan 95B, Stockholm). Helgen på Idöborg, Nämdö