KungSängen lanserar tyngdtäcke under eget varumärke

KungSängen lanserar tyngdtäcke under eget varumärke

Harmonisk sömn är visionen för KungSängens nya tyngdtäcke – Harmona.

-Tanken på att utveckla ett eget tyngdtäcke har funnits hos oss i flera år och när vi hittade en leverantör som kunde producera i hög kvalitet så föddes Harmona. Det är en efterfrågad produkt av både nyfikna och av dem som söker hjälp med att komma till ro om natten, säger Anna Björkegren, marknadschef, KungSängen.

Att producera produkter under egen flagg är stommen i företaget.

- Vi strävar alltid efter att producera vårt eget sortiment. På så sätt har vi kontroll över hela kedjan, från miljömärkningar och kvaliteten från leverantören och till ett pris som är förmånligt för våra kunder, fortsätter Anna.

Täcket Harmona är av hög kvalitet och dessutom Öko Tex-certifierad hela vägen från de tunga kiselpärlorna, fibervadden och de dubbla lagren yttertyg. Certifieringen garanterar att produkten är testad och fri från ämnen som kan vara skadliga för hälsan och miljön. Dessutom efterföljs EU:s kemikalielag REACH.

Tyngdtäcket Harmona från KungSängen bidrar till ett välbefinnande som hjälper användaren att komma till ro och vakna utvilad.

• Kiselpärlornas jämna tryck över hela kroppen ger en omslutande och trygg känsla
  • Tyngden gynnar frigörandet av må bra-hormonerna serotonin och oxytocin
  • Blodtrycket och stresshormonet kortisol sjunker och andningen lugnas
  • Oro och rastlöshet ersätts med ro och vila
  • Sömnhormonet melatonin ökar

Tyngdtäcket Harmona finns i tre olika vikter. En riktlinje är att välja ett täcke som motsvarar runt 10-15% av kroppsvikten. Men valet är högst individuellt och vissa uppskattar en tyngre eller en lättare känsla. Måtten är 150x210 cm för att passa påslakan i standardmått.

Harmona 7 kg, 1 895 kr
Harmona 9 kg, 2 095 kr
Harmona 11 kg, 2 295 kr

Tyngdtäcket finns i alla KungSängens butiker samt på webshopen kungsangen.com