KungSängen lanserar vår- & sommarnyheter– en flört med naturen

KungSängen lanserar vår- & sommarnyheter– en flört med naturen

KungSängen lanserar nu vårens och sommarens nyheter genom att välkomna naturen in i sovrummet. Naturnära materialval och färger skapar balans och harmoni i sovrummet för ökat välbefinnande.

Inredningstrenderna 2023 bjuder på en blandning av gamla och nya influenser. En av dessa influenser är att välkomna naturen in i våra hem genom materialval, naturnära toner och mönster. Att återgå till det ursprungliga. Att ta in naturen i sovrummet kan dessutom skapa harmoni och välbefinnande.

Nu lanserar KungSängen ett antal nyheter som en flört med den högaktuella naturtrenden. Bland nyheterna finns Tofta, påslakanset i mjuk bomull med tuftade prickar. Den tuftade texturtrenden skapar lekfullhet i de ljusa färgtonerna som tillsammans skapar ett avkopplat intryck i sovrummet. Vårens nyheter innefattar även kollektionen Marma, påslakanset i mjuk fin bomull och med linne-liknande mönster och fina dekorativa knappar i träimitation på både örngottet och påslakanets fotända.

Påslakanset Marma och Tofta, båda i mjuk fin bomull

En flört med naturen och det svenska arvet KungSängen representerar, återspeglas även i sommarkollektionen. Ängebo med blommor och lugna ängsgröna toner tar in naturens mönster och skapar ett inbjudande sovrum. Pläden Vidinge, med färgtoner som terrakotta och aprikos, inspirerande av naturen, passar lika bra i hemmets alla rum.

Vidinge, mysig och mjuk pläd med fransar på kortsidorna. Samt Ängebo, småmönstrat påsklakanset i mjuk bomull.

”Med vårens- och sommarens nyheter bjuder vi verkligen in naturen i våra sovrum. Dova naturtrogna färger skapar en balans i sovrummet som ger lugn och perfekt förhållande för återhämtning. Lugna ängsgröna tonerna i vår sommarkollektion för tankarna mot stillsam och energigivande natur med neutral baston i snäckskalsvit. Accentfärger i mjuk bränd terrakotta och aprikostoner påminner om värmande sommarkvällar och koraller från havet, säger Agneta Sönnerstam, Sortimentsutvecklare KungSängen.

Nyheterna lanseras med start 1 februari. Samtliga produkter i vår- och sommarkollektionerna är OEKO-TEX standard 100 certifierade, vilket garanterar att de är testade och fria från ämnen som kan vara skadliga för hälsa och miljön.