Frida Hansdotter och Anna Björkegren, Marknadschef på KungSängen, gläds båda av det nya samarbetet. Foto Linda Eliasson.

Frida Hansdotter + KungSängen = sant

Frida Hansdotter är KungSängens nya ambassadör och ansikte utåt. Med inte mindre än fyra världscupssegrar, fem VM-medaljer, ett OS-guld och totalt 35 besök på prispallen är hon väl medveten om hur viktigt det är med en bra säng för att kunna prestera på topp.

- Vi kan inte tänka oss en bättre ambassadör för KungSängen än Frida. Hon är inte bara en varm och jordnära person, hon vet också hur viktig sängen är för att kunna prestera på topp. Vi är både glada och lite ”starstruck” av att ha inlett ett samarbete med en av landets största idrottsprofiler. Hon har också ett inredningsintresse så det är extra trevligt att få visa upp hela vårt fina sortiment för henne.

Anna Björkegren, Marknadschef på KungSängen.

-Jag är så stolt och glad över detta samarbete med KungSängen. Under min aktiva karriär reste jag två hundra dagar per år världen över och sov i många olika sängar – så jag vet verkligen vad en bra säng betyder för att prestera. För att nå resultat är det extremt viktigt med en god natts sömn, och det känner jag att KungSängen starkt kan bidra med. Dessutom är inredning ett av mina största intressen och en fin säng är en viktig detalj i hemmet.

Frida Hansdotter

Och visst kan Frida sova gott med den imponerande idrottskarriär hon har bakom sig. Hon har stått på prispallen hela 35 gånger och har bland annat fyra världscupsegrar, fem VM-medaljer och ett OS-guld i bagaget när hon nu valt att lägga skidorna på hyllan.