KungSängen introducerar fyra nya sängar i sortimentet

KungSängen introducerar fyra nya sängar i sortimentet

Under hösten adderar KungSängen ytterligare två lyxsängar och två premiumsängar till sortimentet. Kontinentalsängarna Anneskär, Vingeskär samt Belleskär och den ställbara sängen Stenshamn finns tillgängliga för konsumenter i slutet av september. Sängarna är framtagna med noga utvalda materialval och välstoppade madrasser med bland annat det hållbara materialet Talalay, för att ge kunderna det lilla extra vad gäller komfort, design och kvalitet.

KungSängen är Sveriges största sängkedja och sängtillverkare med sina 50 butiker från norr till söder och tillverkning av handgjorda sängar i Enköping, strax norr om Stockholm. Med utökat sängsortiment i naturliga och återvunna material ger KungSängen större möjligheter för kunderna att göra ett hållbart och kvalitativt val i hemmets hjärta, sovrummet.

KungSängen har sedan tidigare sett det ökade intresset för ergonomiska sängar i hög kvalitet. Att satsa på en kvalitetssäng är en hållbar investering, både för hälsa, kroppen och ekonomin. Företaget har breddat sängsortimentet vid två tillfällen under 2022 och nu är det dags igen.

- Vi har arbetat länge med att ta fram dessa, de nya modellerna i våra premium- och lyxserier. För oss är det viktigt att arbeta med hållbara kvalitetsmaterial. Vingeskär, likt fler modeller i Lyxserien, är helt fri från syntetiskt skum och är istället välstoppad med bland annat ull, Talalay och andra naturmaterial. Detta ger en härligt följsam komfort i luftiga material som andas, säger Linda Strand, sortimentschef på KungSängen.

Anneskär, Stenshamn, Vingeskär och Belleskär - KungSängens nya sängmodeller

Kontinentalsängen Anneskär är både mjuk och luftig, samtidigt som den ger extra stöd för midja och ländrygg. Den ställbara sängen Stenshamn har samma höga komfort som en kontinentalsäng och ger stöd för både midja och ländrygg. Stenshamn styrs enkelt med trådlösa handkontroller eller direkt från mobilen.

Vingeskär är kontinentalsängen för kunden som vill ha något utöver det vanliga. Den extra höga sängen är fylld med exklusiva naturmaterial som ull, bomull och naturlatex som ger en tryckavlastande och ergonomisk säng. Belleskär andas lyx med sin gedigna design och fyllning i exklusiva naturmaterial. Med vändbar madrass i två olika komforter är detta en flexibel säng som passar de flesta.

Gemensamt för de fyra nya sängarna är att de innehåller Vita Talalay-naturlatex, ett tryckavlastande material som andas och leder bort fukt och värme. Den ventilerande förmågan hos Talalay-latex bidrar till en allergivänlig och hälsosam sovmiljö.

- Dessa sängar är omsorgsfullt framtagna med hänsyn till våra kunders önskemål och materialtrender på marknaden. Med dessa modeller möter vi kundernas höga förväntningar och kan erbjuda ett bredare utbud av ergonomiska sängar med noga utvalda material, avslutar Linda Strand.