KungSängen investerar i kundmötet

KungSängen investerar i kundmötet

KungSängen, Sveriges största sängkedja med 48 fysiska butiker, investerar i kundmötet med hjälp av e-learning och naprapatsamarbete.

KungSängen har handtillverkat sängar sedan 1998 och har i dagsläget 48 butiker i landet. För att fortsätta stärka sin position och konkurrenskraft på marknaden gör företaget nya satsningar för att ytterligare stärka kundmötet.

– Vi satsar mycket på utbildning för våra säljare eftersom vi vill att alla kunder ska få riktigt bra service när de besöker våra butiker. Våra kunder ska känna sig trygga och väl omhändertagna när de väljer att köpa en säng från KungSängen, säger Nicklas Thuvesson, försäljningschef på KungSängen.

Tryggt och personligt möte för KungSängens kunder

KungSängen har flera utbildningar för deras medarbetare, bland annat via en digital plattform och från naprapater via Stjärnkliniken. Målet med utbildningarna är pålästa och kunniga säljare och en trygg upplevelse för kunden.

– Tack vare samarbetet med naprapaterna hos Stjärnkliniken så ser vi till att våra säljare kan ge varje kund skräddarsydda råd och utifrån dessa bygga en säng anpassad för just den kunden, säger Nicklas Thuvesson.

Högt etablerings- och expansionstempo

KungSängen har under 2022 öppnat flera nya butiker och det kommer fler innan året är slut.

– En viktig pusselbit är kundens fysiska upplevelse, vi vill alltid att kunden ska få ett personligt bemötande vid besök i en av våra butiker. Att vi har välutbildade säljare är en viktig del för att ge mervärde till våra butiksbesökare och det bidrar till en ännu bättre sömn för fler människor, avslutar Nicklas Thuvesson.