Pläden Pampas tillsammans med bäddset Royal Satin Grå.

KungSängen ökar mysfaktorn i årets vinterkollektion

KungSängen lanserar årets vinterkollektion. Företagets designers har tagit inspiration från längtan till värmen, med målsättning att skapa hög mysfaktor och bidra till en lyxigare hemkänsla.

Med vintern kommer mörkare och kallare tider och längtan till värmen tar vid. KungSängen vill med sin vinterkollektion hylla denna svenska årstid, och har tagit fram vinternyheter som består av ett ljuvligt stormönstrat påslakanset samt maffiga plädar och kuddfodral i mjuk kvalitet som skapar värme i den svenska vintern med mörker och snö. I färgerna som ingår i kollektionen syns bland annat trendstarka mörklila.

- Vår vinterkollektion är omsorgsfullt framtagen och ska bidra till en lyxig och förhöjd mysfaktor i hemmet. Färgerna, särskilt mörklila, är populära just nu och vi ville ta fram en kollektion som både är trendig samtidigt som de kan användas under en längre tid. Den ribbsydda maffiga pläden ”Pampas” med sin lyxiga look och mjuka känsla, i kombination med det sköna påslakansetet ”Tropik” i mjuk satin, skapar riktig sovrumsharmoni och andas lyx, säger Agneta Sönnerstam, sortimentsutvecklare på KungSängen.

KungSängen har sedan tidigare ett starkt och väletablerat hållbarhetstänk vid produktframtagning. Årets vinterkollektion är inget undantag, och består till stor utsträckning av hållbara och naturliga materialval.

- Vinternyheterna ger det lilla extra till våra tidigare lanserade höstnyheter. Där färgerna passar bra ihop med de härliga sammetsöverkasten. Varför inte skapa mysfaktor även utanför sovrummet i vinter? Kollektionen med plädar och kuddfodral passar lika bra i soffan som till sovrummet, avslutar Linda Strand, sortimentschef på KungSängen.

Fotograf: Mikael Lundblad
Stylist: Nathalie Myrberg

Hela kollektionen finns tillgänglig från 6 december.

KungSängen erbjuder att låna ut produkter från höst- och vinterkollektionen till relevanta magasin och inredningsbloggar för extern fotografering. Kontakta pressansvarig med förfrågan.