KungSängen öppnar outletbutik

KungSängen öppnar outletbutik

KungSängen, Sveriges ledande sängkedja, öppnar nu en outlet på Stockholm Quality Outlet i Barkarby. Outletbutiken är företagets första i sitt slag och kommer erbjuda KungSängens handgjorda sängar men framförallt kvalitativa sängtillbehör till prisvärda outlet-priser.

”Vi är glada att kunna erbjuda ännu fler kunder möjligheten till en god natts sömn till svårslagna priser. Förutom samma goda kundupplevelse som i våra övriga butiker, kommer kunden hitta ett brett urval av aktuella och utgående sängar och sängtillbehör, starkt rabatterade. Dessutom kommer vi att erbjuda specialframtagna sängar enbart för vår outletbutik med direktlevererans, något vi tror kommer vara uppskattat av kunderna, säger Nicklas Thuvesson, Försäljningschef KungSängen

Den nya outletbutiken som är etablerad inne på Stockholm Quality Outlet i Barkarby är norra Europas största outletområde.

”För oss var läget för etableringen av vår outlet självklar, då det är ett populärt outletområde som kontinuerligt lockar till sig många besökare, och ger oss möjlighet att erbjuda ännu fler kunder riktiga drömfynd", fortsätter Nicklas.

”KungSängens etablering är en perfekt komplettering till outletens utbud,” säger centrumchef Stockholm Quality Outlet, Frida Torbiörnsson. ”Vi är starkast inom mode och skor så att utöka segmentet heminredning är mycket önskvärt. KungSängens öppning och fina sortiment kommer attrahera nya kundgrupper till Stockholm Quality Outlet".

KungSängens outlet öppnar den 8 juni.