Pop up-butiken i Varberg kommer att innehålla det mest populära sortimentet av sängar, sängkläder och tillbehör. Fotograf Maria Rooth

KungSängen öppnar pop up butik

KungSängen poppar upp i Varberg med en tillfällig butik som kommer att innehålla det mest populära sortimentet. Butiken öppnar i oktober och beräknas hålla öppet fram till januari. Den blir ett komplement till de 33 butikerna och webbhandeln på kungsangen.com. Pop up butiken i Varberg blir den tredje butiksöppningen för KungSängen under 2019. Under mars månad slogs dörrarna upp i Sickla köpkvarter utanför Stockholm och under september etablerar sig sängkedjan även i Karlstad.

”Webbshopen är ett mycket bra alternativ för den som inte bor eller befinner sig nära någon av våra butiker. Men för att kunna möta våra kunder personligen på fler orter så har vi tittat på olika lösningar. Vi har varit redo att öppna upp en pop up butik ett tag och med det läget som öppnade upp sig i Varberg kände vi att vi ville testa det nya konceptet. Varberg ligger ju nästan mitt emellan våra butiker i Göteborg och Halmstad och nu behöver inte Varberg-borna åka så långt för att möta oss. På det här sättet kan vi möta dem istället.” Peter Gustafsson, VD KungSängen.

”Varberg har under en tid varit intressant för oss, då vi har många kunder från området som nu får en lokal butik i bästa läge, vilket känns väldigt bra. Vi är riktigt glada att nu komma i mål med en butik på orten och fortsätta vår expandering. Butiken blir på ca 200 kvadratmeter. En fräsch butik som vi tror kunden kommer uppskatta, tillsammans med våra välutbildade sängexperter. I slutet av oktober räknar vi med att slå upp dörrarna till den nya butiken.” Nicklas Thuvesson, säljchef på KungSängen.

Anna Björkegren
Marknadschef KungSängen