KungSängen Signatur bästa kontinentalsängen under 20 000 kronor

KungSängen Signatur bästa kontinentalsängen under 20 000 kronor

Kontinentalsängen Signatur får högsta betyg i Testfaktas senaste test av kontinentalsängar och utsågs till bästa säng genom bäst ergonomi och dessutom bra kvalitet och uthållighet.

Testfakta är ett oberoende test- och researchföretag för konsumentprodukter. I deras senaste test gjordes en jämförelse mellan 10 kontinentalsängar från olika återförsäljare och producenter i standardklassen, under 20 000 kronor.

De kvaliteter som resulterar i det högsta totalbetyget för KungSängen Signatur, är framför allt sängens ergonomiska egenskaper, vilka är bäst av alla sängar i testet. Sängen får även fina betyg vad gäller kvalitet och uthållighet. I Testfaktas motivering av vinsten finns dessutom en bra andningsförmåga och en tydlig zonindelning med avlastning för axelpartiet. Det är den enda sängen i jämförelsen som lever upp till kriterierna för Testfaktas kvalitetsmärkning Verified Quality & Performance.

- Vi har 20 års erfarenhet av att utveckla och tillverka sängar och vi vet vad som krävs för att en säng skall ge maximal återhämtning medan man sover. Den kunskapen har vi samlat i kontinentalsängen Signatur och det har också gjort den till en Testvinnare, säger Ulrika Eriksson, vd för KungSängen. Vi är mycket stolta över utmärkelsen.

Signatur har tredubbla lager resårer med bra fjädringsegenskaper. Resårkombinationen ger ett följsamt stöd och avlastning för hela kroppen och har en mjukare resår vid skulderpartiet som ger extra tryckavlastning. I sängens mellanmadrass ligger ett lager naturlatex som är ventilerande och ger ett bra sovklimat. Den kraftiga ramen ger långvarig hållbarhet och stabilitet.

Kungsängen Signatur säljs endast i KungSängens butiker och via www.kungsangen.com.