KungSängens nya säng Vingehamn

KungSängen utökar antalet sängar i exklusiva naturmaterial

KungSängen fortsätter att utöka sortimentet och lanserar två nya sängar i lyx-segmentet. Vingehamn introducerades under våren och Liljehamn lanserades i början av maj.

KungSängens höga engagemang inom hållbarhet stärks. KungSängen har redan sin tillverkning i Sverige och erbjuder marknadsledande 30 års garanti på sina sängar. Med utökat sortiment i naturmaterial så förenklar KungSängen möjligheterna för kunderna att göra hållbara val, även i sovrummet.

Företaget ser ett ökat intresse för naturmaterial och en tydlig trend att konsumenter vill investera i en kvalitetssäng för att göra en hållbar investering, både ekonomiskt och för hälsan. Efter att ha breddat delar av sortimentet i början av året så utökar nu företaget ytterligare med nya modeller i lyxserien.

KungSängen äger hela kedjan från materialinköp och tillverkning till försäljning i butik och leverans hem till kund. Sängarna tillverkas för hand i Enköping och skräddarsys utifrån kundernas önskemål. Sängarna genomgår intensiv produkttestning inför lansering för att säkerställa komfort och högsta kvalitét.

Företaget har högt fokus på hållbarhet och erbjuder 30 års garanti på sina sängar samt ställer höga krav på sina leverantörer både vad gäller kvalitet samt miljömässigt och socialt ansvarstagande och är även med i amfori BSCI.

–Vi letar alltid efter nya material och lösningar som kan ge våra kunder en ännu bättre upplevelse och bättre sömn, säger Linda Strand, Sortimentschef på KungSängen.

Liljehamn och Vingehamn - KungSängens stora sängnyheter

Liljehamn är en ny sängmodell som passar nästan alla då den har vad KungSängen kallar ”autozon” - en zonindelning som är väldigt följsam och ger mer stöd desto längre ner i sängen du kommer och på så sätt anpassar sig efter kroppen. I både resår- och bäddmadrassen finns det allergi- och naturvänlig Talalay som ger en extra bra komfort med följsam tryckavlastning. Genom att använda sig av ett naturmaterial som andas bra närmast kroppen, blir även sovklimatet väldigt bra.

KungSängens största nyhet, både till materialval och höjd, är sängen Vingehamn. Sängen är ett riktigt lyxpaket fylld av resår och naturmaterial. Resårmadrassen har ett mjukare axelparti och är vändbar med en ovansida mjuk som moln, med minipocket omsluten av ull och bomullsvadd, medan undersidan är lite stadigare och har tryckavlastande Talalay, som dessutom innehåller 70% mindre kvalster än andra material. Med flera komfortlager av olika resårer, Talalay, bomull- och ullvadd har denna säng en följsamhet utöver det vanliga och ger dessutom ett maffigt intryck med hotellkänsla. Modellen, som är en uppgradering av KungSängen storsäljare Bellehamn, togs fram efter att efterfrågan på sängar i premium och lyxsegmentet kontinuerligt har ökat.

– Att arbeta med bra och hållbara kvalitetsmaterial är viktigt för oss och vi är stolta över att Vingehamn, likt fler av våra andra modeller i Lyxserien, inte innehåller syntetiskt polyeterskum som annars är så vanligt på marknaden, avslutar Linda Strand.