Annelie Söderberg, marknads- och kommunikationschef på KungSängen tillsammans med Diana Lidén, COO och strateg på Bizkit Havas och Jenny Leeb, VD för Bizkit Havas.

KungSängen väljer Bizkit Havas som mediabyrå

KungSängen ingår samarbete med mediebyrån Bizkit Havas. Det nya samarbetet startar december 2022 och omfattar såväl mediestrategi som medieköp.

KungSängen är Sveriges största sängkedja, med fullskalig e-handel och 50 butiker över hela Sverige. KungSängen erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa sängar och tillbehör, lokalproducerade i fabriken i Enköping.

- Vi ser framemot att inleda vårt samarbete med Bizkit Havas, de blir en viktig strategisk partner för vår fortsatta tillväxt. Med deras breda kompetens inom ett flertal områden som media, data och insikter kommer de att vara en viktig kugge i vår utveckling framåt. Att de dessutom arbetar med lyhördhet och ett prestigelöst förhållningssätt kring våra behov lägger grunden till ett starkt samarbete, säger Annelie Söderberg, marknads- och kommunikationschef på KungSängen.

- Vi är väldigt glada och stolta över detta samarbete. KungSängen är på en spännande tillväxtresa och det ska bli både roligt och utvecklande att få förtroendet att vara deras affärspartner framåt, säger Jenny Leeb, VD för Bizkit Havas.

- KungSängen är ett varumärke med stor potential och vi är jätteglada över att få vara med på deras resa framåt med fokus på både varumärke och försäljning. Vi är redan i full fart med att starta upp samarbetet, avslutar Diana Lidén, COO och strateg på Bizkit Havas.