Ny milstolpe för KungSängen - öppnar butik nummer 50 i Uppsala

Ny milstolpe för KungSängen - öppnar butik nummer 50 i Uppsala

KungSängen har nått en ny milstolpe – Sveriges största sängkedja öppnar sin 50:e butik. Den nya butiken kommer vara placerad i Uppsala och slår upp portarna i oktober 2022.

KungSängen är Sveriges ledande sängbutikskedja. Under de senaste åren har företaget expanderat i högt tempo. Bara under år 2022 har företaget öppnat nya butiker i Umeå, Trelleborg, Malmö och i Visby. Nu har turen kommit till Uppsala, där KungSängen öppnar upp dörrarna till butik nummer 50.

– Vi ser verkligen fram emot att öppna vår nästa butik i Uppsala. Vi har sedan tidigare en butik i Boländerna, men vi ser att efterfrågan är stor och därför satsar vi på ytterligare en butik i staden – denna gång i city med vårt senaste butikskoncept, säger Jesper Bendtzen, försäljningschef på KungSängen.

Svensktillverkat, med kvalitet och hållbarhet i fokus

KungSängen tillverkar alla sängar för hand i Enköping. Sängarna är gjorda av svensk obehandlad gran och hållbara material, i linje med företagets hållbarhetsvision. Företagets fokus på hållbarhet genomsyras i alla led - produktframtagning, produktion av sängar och transport till kund. Företaget är idag ensamma i Sverige med att erbjuda 30 års garanti på alla sina sängar.

KungSängen tillverkar produkter som är gjorda för att ge kunderna något utöver det vanliga, under en längre tid.

– Alla är varmt välkomna att besöka vår nya butik i oktober. Vi erbjuder både tidsbokning med vår kunniga personal och personlig rådgivning på plats i butiken. Genom att hjälpa våra kunder att hitta rätt säng, så bidrar vi också till bättre återhämtning och bättre energi för Sveriges befolkning, säger Jesper Bendtzen.

Butiken i Uppsala öppnar i oktober.

– Vi har en stark önskan från våra kunder att besöka våra fysiska butiker. Ambitionen framåt är att dubblera antalet butiker inom kommande femårsperiod, säger Marcus von Greyerz, VD på KungSängen.