Premiär för KungSängens Höstkollektion

Premiär för KungSängens Höstkollektion

Idag lanserar KungSängen årets höstkollektion. Nyheterna inkluderar påslakanset, kuddfodral, mjuka plädar och lyxiga överkast i naturnära färger och bladmönstrade designer.

Idag lanserar KungSängen årets höstkollektion. Kollektionen består av påslakanset, kuddfodral, mjuka plädar och lyxiga överkast. Kollektionen kännetecknas av grafiska- och bladmönstrade designer och inkluderar produktnamnen Ocean, Ginko, Palm, Prärie och Savann.

De jord- och naturnära färgerna som mörklila och brunt är heta hösttrender. I kombination med blad och grafiska mönster och den lyxiga touchen ger kollektionen en inbjudande känsla som samtidigt skapar associationer till naturen. De mörka färgerna ger ett mysigt och harmoniskt intryck, vilket gör att vi lättare slappnar av. Tillsammans med kollektionens mjuka tillbehör får både sovrummet och bäddningen mer liv och kontrast, berättar sortimentsutvecklare Agneta Sönnerstam på KungSängen.

KungSängen har ett starkt och väletablerat hållbarhetstänk vid produktframtagning, vilket även syns i de handtillverkade sängarna. Företagets sängar produceras för hand i Enköping och består av obehandlad svensk gran och de transporteras från produktionen direkt ut till kund, utan mellanhänder och långa transporter. Alla textilier i Höstkollektionen är Öko-Tex® Standard 100-certifierade för kontroll av hälsoskadliga ämnen.

– Till höstkollektionen har vi valt ut mjuka och mysiga material med lyxig känsla. De fina kuddfodralen Savann finns även framtagna till vår populära Kramkudde. Vi hoppas att våra kunder kommer uppskatta produkterna lika mycket som vi gör, avslutar Linda Strand, sortimentschef på KungSängen.

Fotograf: Mikael Lundblad
Stylist: Nathalie Myrberg

KungSängen erbjuder att låna ut produkter från höstkollektionen till relevanta magasin och inredningsbloggar för extern fotografering. Kontakta pressansvarig Ola Benemark med förfrågan.