H&M storsatsar tillsammans med Kungsmässan

H&M storsatsar tillsammans med Kungsmässan

Helt ny och större butik med det allra senaste konceptet som även innehåller H&M HOME öppnar på Kungsmässan i Kungsbacka till sommaren.

Kort efter öppning av O ’Learys, Indoorgolf, Vero Moda och nya Miss Chou, kan vi berätta att även H&M storsatsar på Kungsmässan i Kungsbacka. Den nuvarande butiken byggs just nu om till H&Ms senaste koncept samtidigt som lokalen utökas med 400 kvm för att även inrymma inredning i form av konceptet H&M HOME.

Aranäs fastigheter som äger och förvaltar Kungsmässan Köpcentrum gör investeringen gemensamt med H&M.

- Vi är otroligt glada att äntligen kunna berätta om denna storsatsning, som vi vet är efterlängtad av våra besökare, säger Peter Grankvist, Affärsområdeschef för Kungsmässan.

Kungsbacka stad är under stark utveckling och förtätas steg för steg vilket befäster Kungsmässans roll som stadens naturliga mötesplats.

- Vi har en stark tilltro till Kungsmässans fortsatta utveckling och den senaste tidens storsatsningar visar att framtidstron delas av marknaden, avslutar Peter Granqvist.

Under tiden ombyggnationen pågår flyttar H&M till en tillfällig yta på plan 1 vid entré 4. Den nya butiken öppnar till sommaren 2023.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Grankvist, Affärsområdeschef Kungsmässan 0708 - 711 369 peter.grankvist@kungsmassan.se

Kungsmässan Köpcentrum ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg. Kungsmässan har ca 100 butiker, caféer och restauranger. År 2021 hade Kungsmässan cirka 4,1miljoner besökare och omsatte totalt cirka 1,4 miljarder kronor. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och valdes till bästa Citygalleria i Sverige 2016, 2017, 2018 och 2019, 2021 allt enligt Evimetrix undersökning "Svenskarnas favoritcentrum”.