ICA Kvantum -Butikernas Butik 2012

ICA Kvantum -Butikernas Butik 2012

(Foto: Pontus Edman/Icanyheter)

För åttonde året i rad har branschtidningen Icanyheter delat ut priset Butikernas Butik till landets bästa dagligvarubutik. I år tillföll priset ICA Kvantum i Kungsbacka. Priset delades ut vid Icanyheters arrangemang Stora Butiksdagen i Västerås på tisdagen.

Juryn består av ett antal representanter för dagligvarubranschen i Sverige och deras motivering lyder:

Ica Kvantum, Kungsbacka, tilldelas priset Butikernas Butik för sitt brinnande matintresse, förmågan att alltid erbjuda ett sortiment som innehåller både bredd, djup och ofta lokal förankring och att spana in mat-trender redan innan de blivit trender. Butiken genomsyras av äkta matglädje och en vision om att gå sin egen väg och därigenom konsekvent hålla fast vid affärsidén. Personalen slår sig inte heller till ro utan utvecklas ständigt för att varje dag kunna stå på tå för kunderna.

För vidare information kontakta:
Bo Rundberg Centrumledningen
tel. 0300-168 14
bo.rundberg@kungsmassan.se

Holger Gunnarsson
ICA Kvantum Kungsbacka
tel. 0300-511 50

För frågor kring själva tävlingen kontakta:
Susan Karling Redaktionell projektledare, Stora Butiksdagen
tel. 031-352 05 90

Regioner

Köpcentret Kungsmässan ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg på Sveriges västkust. Köpcentret har av 90 butiker, caféer och restauranger. År 2008 blev Kungsmässan utsedd till Årets Köpcentrum i Sverige och 2009 till Sveriges Trivsammaste Köpcentrum.

"Ett genomtänkt köpcentrum som tagit fasta på tillgänglighet och närhet. En miljö som inbjuder till lugn och ro snarare än shoppingstress. En pärla bland köpcentra"
(Motivering för priset Årets Köpstråk i Göteborg 2003)

Sveriges trivsammaste köpcentrum

Kungsmässan köpcentrum ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg. Kungsmässan har cirka 100 butiker, caféer och restauranger. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och blev vald till bästa Citygalleria i Sverige 2021, 2019, 2018, 2017 och 2016 - allt enligt Evimetrix undersökning "Svenskarnas favoritcentrum".

På Kungsmässan blir vi aldrig nöjda eller färdiga, vi strävar mot en ständig utveckling!