Julen invigs på Kungsmässan med både tomteparad och korsstygn!

Julen invigs på Kungsmässan med både tomteparad och korsstygn!

Julen invigs på Kungsmässan med både tomteparad och korsstygn. Fredagen den  21 november kl.18.00 invigs julen på Kungsmässan. Inför sin ankomst färdas Tomtefar  med häst och vagn på gator och torg genom Kungsbacka. I tomteparaden har han även med sig Varlaskolans musikklass som sjunger julens alla sånger. Framme vid Kungsmässans utomhusscen  håller han sedan sitt invigningstal till julen för att till sist trycka på den magiska knappen som tänder upp alla juleljusen. Totalt är det en ljusslinga som är 35 000 meter lång med  hela 100 000 LED lampor. Alla barn, både stora och små, är sedan varmt välkomna att lämna sina önskelistor hos Tomten som intar sin tron från den 21 november fram till den 23 december.

- Som alltid är vi på Kungsmässan extra måna om våra besökare och kunder under juletid. Vi vill ge en extra fin och inspirerande upplevelse i en stressig tid på året, säger Daniel Petersson, centrumledare på Kungsmässan.

Årets väl integrerade julkampanj syns både interiört och exteriört samt i all kommunikation som utomhustavlor, annonser och i julmagasinet. I år har man även adderat ett helt nytt typsnitt i form av korsstygn samt att alla julhälsningar görs på rim. Detta ger en extra varm och traditionell julkänsla för hela Kungsmässans juluttryck. Kungsmässan fortsätter samarbetet med Bris där alla intäkter från klappinslagningen, Kungsklappen, går till organisationen. Ifjol blev den totala summan som skänktes 41 543 kronor. I år är givetvis målet att kunna överträffa denna summa.

Fokus för Kungsmässan under julhandeln och även övrig tid på året, är att lyssna på och underlätta för kunden. Allt för att göra mötesplatsen till den allra bästa shoppingupplevelsen. Under året har flertalet nya butiker öppnat och förstärkt utbudet som kunden önskat: Macforum, Volt, Joy, Yoghurt bar och Rizzo. Lagom till starten av julhandeln flyttar även Grand Parfymeri in på Kungsmässan.

Till sist kan vi avslöja ett par rader från Tomtefars invigningstal – vill du höra hela får du ta dig till Kungsmässan på fredag med start kl.18.00.

Kungsmässans julekväll är här

Stjärnorna gnistra och glimma

Alla människor glada är

Sent i novembertimma