SATS öppnar gym på Kungsmässan

SATS öppnar gym på Kungsmässan

Generösa öppettider, välutrustat gym med de modernaste maskinerna, gruppträning och givetvis personliga tränare. I januari 2024 etablerar sig SATS i Kungsbacka och väljer då att öppna på Kungsmässan Köpcentrum.

Kungsmässan har länge velat hitta en bra partner inom gymsegmentet och har nu hittat en ”perfect match” i samarbetet med SATS som öppnar sin första anläggning i Kungsbacka på Kungsmässan.

• Vi har länge velat etablera oss i Kungsbacka som en viktig del i vår expansiva fas och har väntat på rätt plats. Nu har vi äntligen hittat den, enligt vår bedömning, bästa platsen i hela Kungsbacka och då kändes allt så självklart, säger Axel Hofmann, Regionchef på SATS, som beskriver Kungsmässan som ”Kungsbackas knutpunkt och hjärta”.
  • Det känns fantastiskt roligt att äntligen kunna berätta om denna stora satsning som vi vet är mycket efterlängtad bland våra besökare och ytterligare ett steg i att bredda utbudet för att stärka kundupplevelsen på Kungsmässan, säger Peter Grankvist Affärsområdeschef Kungsmässan.

Gymmet ska stå klart redan i januari 2024 och kan då välkomna både gamla och nya medlemmar och hjälpa dem att uppnå sina träningsmål. Toppmodern utrustning, personliga tränare och gruppträning med storfavoriten Indoor Running kommer att erbjudas i en skön miljö som också erbjuder avkopplande bastu.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Grankvist, Affärsområdeschef Kungsmässan 0708 - 711 369 peter.grankvist@kungsmassan.se
Axel Hofmann, Regional

Manager SATS 073 - 375 89 58 axel.hofmann@sats.se

Kungsmässan Köpcentrum ligger i hjärtat av Kungsbacka, 2,5 mil söder om Göteborg. Kungsmässan har ca 100 butiker, caféer och restauranger. År 2021 hade Kungsmässan cirka 4,1miljoner besökare och omsatte totalt cirka 1,4 miljarder kronor. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och valdes till bästa Citygalleria i Sverige 2016, 2017, 2018 och 2019, 2021 allt enligt Evimetrix undersökning "Svenskarnas favoritcentrum”.