Mölnlyckebon Malin ”Tokah” Ivarsson som karaktären Cassia

Träffa och utmana lokalprofilerna ”Tokah” och ”Polski” – esport- och gaming-event på Kungsmässan 25–26 oktober

Den 25–26 oktober bjuder Kungsmässan köpcentrum i Kungsbacka in alla intresserade att prova på olika typer av e-sport och träffa sina idoler. På plats finns bland andra profilerna ”Polski” och ”Tokah” som bägge kommer från Göteborgsområdet. Kungsmässan, som utsågs till Sveriges bästa citygalleria 2019, väntar sig tusentals besökare till helgen.

En av de profiler som kommer till Kungsmässans esport-och gamingevent är göteborgaren och Youtube-streamaren Adrian ”Polski” Charazka. Polski är en välkänd streamare inom onlinespelet Fortnite, och driver ett stort Youtube-konto där han har flera miljoner visningar på sin kanal.
– Det är andra året jag är på Kungsmässans esport-event nu, det ska bli jättekul. Förra gången var det tyvärr spelare som lyckades slå mig, så nu är det revansch! säger Polski.

En som kommer till Kungsmässans esportevent för första gången är den svenska och nordiska mästaren i cosplay Malin ”Tokah” Ivarsson från Mölnlycke. Malin kommer vara på plats för att träffa fans och fotas i sin Heroes of the Storm-cosplay som karaktären Cassia.
­– Det ska bli jättekul att komma till Kungsmässan. På fredag kommer jag som Cassia, en karaktär från Heroes of the Storm och på lördagen kommer jag med en ny Fortnite-inspirerad cosplay, säger Malin ”Tokah” Ivarsson.

I år är tredje året Kungsmässan anordnar det populära eventet där besökare i alla åldrar kan träffa och fotas tillsammans med sina idoler, samt utmana dem i olika esporter och vinna fina priser. Nytt för i år är också ett högaktuellt föreläsningsschema riktat mot föräldrar som pågår under lördagen. Andra kända profiler på plats under helgen är Youtubern ”Figgehn” och CS:GO-spelaren Jennifer ”Zietra” Karppinen.
– Helt klart en av höjdpunkterna på året, att vi denna gång dessutom utökat eventet med flera intressanta föreläsningar gör att vi attraherar en bredare publik som vill lära sig mer om esportvärlden, säger Karin Damré, event-och marknadskoordinator på Kungsmässan.

Läs mer om eventet och ta del av hela schemat här:

Esporteventet på Kungsmässan äger rum nu till helgen den 25–26 oktober med start kl. 10 på Torget, Plan 1, Entré 4. Fri entré. Arrangörer är Kungsmässan i samarbete medThinking Hat Studios AB, LANBIT och Esport United.

För ytterligare information, kontakta:
Karin Damré, event- och marknadskoordinator Kungsmässan, tfn: 0709-99 95 89,
e-post:karin@kungsmassan.se