Hon blir ny Campaign Manager på snabbväxande Kvix

Kvix har rekryterat Malin Nylén som Campaign Manager från och med 1 oktober.

– För mig är träning verkligen en livsstil. Träningen ger form – inte bara för kroppen, utan också mentalt, säger Malin.

Malin Nylén är en sann entreprenör, med utbildning till hälsopedagog och personlig tränare i grunden. Genom åren har hon också hunnit med en rad andra uppdrag, från PR, event och redaktionellt arbete till eget företag, men alltid med inriktning på hälsa och träning.

– Vi valde Malin för att hon redan är så ”Kvixig”. Hon har en mångfacetterad bakgrund, med erfarenheter som vi behöver, inte minst när vi nu ska ta Kvix till nästa nivå, säger Vlora Ramadani, CMO Kvix.

Malins engagemang i Kvix började med kampanjen Kvix Wellstar, som är en tävling för personer som vill sprida hälsa online. Kvix är baserat i Umeå och behövde någon i Stockholm som kunde arrangera event på plats.

– Jag har gjort en rivstart på många plan det här året, både privat och yrkesmässigt, säger Malin. Med Kvix får jag jobba med det jag är allra bäst på, att kommunicera ett viktigt budskap och sammanföra människor.

• kvixwellstar
  • startup
  • umeå

Kvix är en startup inom FitTech som erbjuder livestreamade klasser inom wellness. Medlemmarna kan gratis delta i klasser och föreläsningar som sänds live från inspiratörer över hela landet, varav många är kända branschprofiler, föreläsare och influencers. För deltagarna krävs lite eller ingen utrustning, alla ska kunna delta oavsett vana och tillgång till redskap. Det enda som behövs är en skärm och internetuppkoppling för dig som vill utveckla ditt välmående samt för dig som inspiratör som vill sända wellness och utöva din passion.