Kvix AB lanserar sin nya tjänst, Kvix TV

Som nästa steg i arbetet att utveckla plattformen och följa visionen: tillgängliggöra hälsa och välmående för alla kan Kvix AB (publ) idag stolt presentera sin nya satsning; Kvix TV.

Genom Kvix TV kommer streamers själva att kunna ansluta till plattformen för att skapa sin kanal och hantera sina sändningar mot publiken som finns på Kvix.

”- Vi vill göra det så friktionsfritt som möjligt för nya streamers att ansluta sig till Kvix. Tjänsten är fortfarande i Betaversion men med många funktioner på plats är dags att lansera den nu.” säger Johan Thomasson, VD på Kvix.

Det finns ett enormt utbud därute och ett behov av att konsumera hälsa och välmående från våra trygga hemmamiljöer och som ett komplement till fysiska anläggningar, därför är vår satsning med Kvix TV en möjlighet för alla som har en önskan att digitalisera sin profession eller passion för hälsa.

Oavsett om du är nybörjare på streaming eller ett erfaret proffs så finns det en plats för dig på KTV- så står det på Kvix hemsida, en uppmaning att skapa innehåll och kapitalisera i form av följarskara och donationer.