Opel är stolt huvudsponsor av TV4:s Masked Singer Sverige

Opel är stolt huvudsponsor av TV4:s Masked Singer Sverige

Under våren lanseras nya Opel Grandland som plug-in hybrid. Samtidigt ingår Opel för andra året i rad i ett samarbete med TV4:s populära tv-program Masked Singer Sverige som stolt huvudsponsor.

För snart ett år sedan hade tv-programmet Masked Singer Sverige premiär på TV4. Tolv utklädda kändisar tävlade varje fredag genom nio program om att vara den sista att ta av sig masken.

Opel var under den första säsongen stolt bilpartner till Masked Singer Sverige och lanserade samtidigt den framgångsrika modellen nya Opel Mokka, som finns tillgänglig både med förbränningsmotorer och med elmotor.

Stolt huvudsponsor till Masked Singer Sverige 2022

Den andra säsongen av Masked Singer Sverige drar igång under våren med tolv nya kändisar dolda bakom masker. Opel ingår för andra året i rad i ett samarbete med TV4, den här gången som stolt huvudsponsor till Masked Singer Sverige.

– Förra årets framgångsrika samarbete med TV4 i samband med lanseringen av nya Opel Mokka gjorde att många fick upp ögonen för det nya Opel och vi såg ett tydligt ökat intresse för våra modeller. Det är mycket glädjande att vi nu som huvudsponsor för Masked Singer Sverige fortsätter den resan med lanseringen av nya Opel Grandland Plug-In Hybrid, säger Robin Jacobsson, Marketing Director, för Opel i Sverige.

I samband med Masked Singer Sverige lanseras nya Opel Grandland som plug-in hybrid, tillgänglig med upp till 300 hästkrafter och med kraftfull fyrhjulsdrift. Opels nya SUV är den största modellen bland bilmärkets personbilar och ställer sig bredvid nya Opel Mokka som ett riktmärke för framtiden.

Opel Masked Driver – vem döljer sig bakom masken?

Parallellt med sponsorskapet av Masked Singer Sverige anordnar Opel en egen tävling – Masked Driver. En kändis har dolts bakom en mask och under våren kan alla ta del av ledtrådar och gissa vem det är. Vinnaren kommer att få köra en Opel under tre månader.

K.W. Bruun Automotive AB ingår i den danska K.W. Bruun-koncernen och ansvarar i dag för importen av Stellantis-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.