Digitala Svenska Kyl & Värmepumpdagen 2020

Svenska Kyl & Värmepumpdagen flyttar ut från Kistamässan och in på nätet. I år blir nämligen arrangemanget i digital form, via eventets hemsida kvpdagen.se, vilket öppnar för att ännu fler kan ta del av det.

I år prövas ett nytt koncept för Svenska Kyl & Värmepumpdagen. Istället för den fysiska mötesplats det har varit tidigare blir den digital.

-När vi nu inte kan samlas och träffas på plats ville vi hitta ett annat format för Svenska Kyl & Värmepumpdagen. Och vad bättre än att göra det digitalt och därmed erbjuda arrangemanget till ännu fler deltagare över nätet, säger Per Jonasson, vd för Svenska Kyl & Värmepumpföreningen.

Det är förstås reglerna för allmänna sammankomster som Folkhälsomyndigheten har utfärdat som begränsar möjligheterna att samlas fysiskt.

-Även om gränsen skulle höjas till 500 personer är det i underkant för oss, de senaste åren har vi samlat betydligt fler deltagare än så, fortsätter Per. Dessutom har vi fortfarande riktlinjer för social distansering och hygienfaktorer att ta hänsyn till vilket gör det svårt, jag skulle säga omöjligt, att arrangera dagen fysiskt på ett sätt som känns bra och kan leva upp till allas våra förväntningar.

Den 19:e november gäller alltså fortfarande och via kvpdagen.se kommer man att kunna följa allt som händer och sker. Seminarierna kommer att livesändas och tittarna kommer att kunna ställa frågor till föredragshållarna.

-Vi ser flera möjligheter att kunna göra något riktigt bra av det här - att trots pågående pandemi ändå kunna samlas digitalt för att utbyta kunskap och erfarenheter. Vi vill ju hålla både tempot och kontinuiteten med Svenska Kyl & Värmepumpdagen uppe.

Programmet för dagen håller just nu på att anpassas för det nya formatet, lika så möjligheterna för utställare att kunna få ut sitt budskap.

-Intresset inför dagen har varit stort och det tar vi med oss när vi nu flyttar ut på nätet och det digitala formatet. Det känns kul att fortfarande kunna hälsa alla välkomna till Svenska Kyl & Värmepumpdagen 2020, även om det inte blir på en mässa som vi ses!