Canal Digital och Labs2 tecknar avtal om distribution av IPTV via BRIKKS.

Canal Digital erbjuder ett rikt utbud av IPTV-tjänster som via BRIKKS nu görs tillgängligt för ytterligare stadsnät, öppna nät och operatörer. “Labs2 ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder och partners ytterligare högkvalitativa IPTV-tjänster via BRIKKS, speciellt ser våra kunder fram emot spännande ett spännande TV-utbud”, säger Jonas Birgersson VD på Labs2. För mera information; ring Jonas Birgersson, VD Labs2 på 070 - 515 27 62. ______________________________________________________ Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar bättre bredbandsaffärer åt våra uppdragsgivare. Huvudprodukten är tjänsteinfrastrukturen BRIKKS (portal, affärs och processystem) för bredbandstjänster, inklusive kompletta system för att erbjuda TV, film och musik i digital distribution. Labs2 säljer till operatörer, mediaföretag och öppna bredbandsnät i Skandinavien med egna anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär BRIKKS en bättre bredbandsupplevelse. BRIKKS låter användaren hantera sina egna bredbandstjänster, t.ex. Internet, telefoni och media, allt via ett begriplig och attraktivt gränssnitt.

• Massmedia